Prikriveno oglašavanje na društvenim mrežama – primjer influencera (CROSBI ID 453341)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Naglić, Mateo
Valković, Jerko ; Kolić Stanić, Matilda
hrvatski
Prikriveno oglašavanje na društvenim mrežama – primjer influencera
Oglašavanje je postalo dio naše svakodnevice, a u njegovu širenju posebno značenje imaju masovni mediji. Razvojem i otkrićem digitalnih medija, dolazi do novoga uzleta i prilagodbe oglašavanja. Jedna od karakteristika, zapravo imperativ etički odgovornoga oglašavanja, jest da oglašavatelj treba biti poznat budući da za cilj ima utjecati na ponašanje ljudi. Kako bi se spriječile negativne komunikacijsko-oglašivačke prakse, postoji regulacija, posebno s obzirom na transparentnost. U Hrvatskoj je oglašavanje regulirano s nekoliko zakona, a osim njih treba spomenuti i etičke kodekse udruga koje djeluju na području javnih komunikacija i oglašavanja. Cilj je ovoga rada bio istražiti koliko se navedeni zakonski i etički regulatorni okvir poštuje u oglašavanju na društvenim mrežama, konkretnije u influencerskom marketingu u Hrvatskoj. Kvalitativnom analizom sadržaja analizirane su objave na profilima odabranih hrvatskih influencera na TikToku i Instagramu. Istraživanje je pokazalo da hrvatski influenceri, u većini slučajeva zanemaruju zakonske regulative i etičke smjernice hrvatskih udruga.
prikriveno oglašavanje ; influenceri ; etika ; komunikacija ; društvene mreže
nije evidentirano
engleski
Surreptitious Advertising on Social Media – an Example of Influencers
nije evidentirano
surreptitious advertising ; influencers ; ethics ; communication ; social media
nije evidentirano
Podaci o izdanju
46
27.09.2022.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Hrvatsko katoličko sveučilište
Zagreb