Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Umjetna inteligencija u službi građana tijekom pandemije COVID-19 (CROSBI ID 724852)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Humbal, Josip ; Dobrača, Igor Umjetna inteligencija u službi građana tijekom pandemije COVID-19 // Global trends in nursing and healthcare - knjiga sažetaka. Zagreb: Zdravstveno veleučilište Zagreb, 2022. str. 60-60

Podaci o odgovornosti

Humbal, Josip ; Dobrača, Igor

hrvatski

Umjetna inteligencija u službi građana tijekom pandemije COVID-19

Pandemija bolesti COVID-19 uzrokovana koronavirusom promijenila je uobičajen način života ljudi. Potreba za informacijama u vezi bolesti COVID-19 od njene pojave 2019. godine eksponencijalno je rasla obzirom na novonastalu situaciju i neizvjesnost uslijed njezinih razmjera. Osim uobičajenih komunikacijskih kanala za pružanje informacija o bolesti, projektni tim u sastavu Ministarstva uprave i članica Hrvatske udruge za umjetnu inteligenciju CroAI (Mindsmiths, Neos, Oracle Hrvatska i Infobip) osmislio je mobilnu aplikaciju - prvog digitalnog asistenta na bazi umjetne inteligencije i nazvali ga Andrija, po dr. Andriji Štamparu koji je postavio temeljne principe javnog zdravstva primijenjene diljem svijeta. Aplikacija je bila u funkciji od 14. travnja 2020. do 01. lipnja 2021. te omogućavala je komunikaciju s digitalnim asistentom putem WhatsApp aplikacije. Digitalni asistent educirao je građane o bolesti COVID19 kroz prepoznavanje simptoma i razumijevanje rizika potencijalne zaraze, upućivao ih na kontakte nadležnih institucija čime se sprečavalo nepotrebno opterećenje zdravstvenog sustava i omogućavao dojavljivanje informacija iz kućanstva čime se asistiralo epidemiološkoj službi pri uspostavi ili ukidanju zaštitnih mjera. Može se zaključiti kako djelovanje digitalnog asistenta imalo je za cilj dati uspješniji odgovor na širenje bolesti, educirajući građane i biti im na usluzi koristeći blagodati umjetne inteligencije putem mobilnih uređaja. Navedeni sustav, koristeći informacijsko- komunikacijsku tehnologiju, omogućio je trenutni dostup do svih usluga koje on nudi, pružajući točne i pravovremene informacije građanima.

COVID-19, digitalni asistent Andrija, umjetna inteligencija, zdravstvena pismenost

nije evidentirano

engleski

Artificial intelligence at the service of citizens during the COVID-19 pandemic

nije evidentirano

COVID-19, digital assistant Andrija, artificial intelligence, health literacy

nije evidentirano

Podaci o prilogu

60-60.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Global trends in nursing and healthcare - knjiga sažetaka

Zagreb: Zdravstveno veleučilište Zagreb

978-953-6239-81-8

Podaci o skupu

21. konferencija medicinskih sestara i tehničara ; 7. konferencija zdravstvenih profesija

poster

10.10.2022-11.10.2022

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti