Futurološka pismenost hrvatskih učitelja (CROSBI ID 724688)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Hajdarović, Miljenko
hrvatski
Futurološka pismenost hrvatskih učitelja
Složenost i multidimenzionalnost izazova koji se pojavljuju u 21. stoljeću kontinuirano rastu. Globalizacija, klimatske promjene, digitalizacija svakodnevice, pojave novih epidemija i ratova samo su dio izazova pred čovječanstvom koje još nije riješilo osnovne probleme prehrane, obrazovanja i ljudskih prava. Budućnost je dio fokusa čovječanstva od prapovijesti. U početku je bila vezana uz religijske običaje i pseudoznanstvene sustave (poput astrologije). Futurologija se od druge polovice prošloga stoljeća javlja kao pozitivna, ali ne i utopijska mogućnost znanstveno strukturiranih vizija mogućih budućnosti kako bi se na vrijeme pripremili odgovori na nove izazove. Futurologija i futurološka pismenost nisu uobičajeni dio hrvatskoga obrazovnog sustava. U ad hoc istraživanju 88, 1 % učitelja izjasnilo se da im futurološke metode nisu poznate. Tek se sporadično spominju i koriste u visokoškolskom sustavu. U više reformi hrvatskoga obrazovnog sustava u ovome stoljeću futurološke metode nisu primijenjene niti se koriste u planiranju obrazovnih politika. Futurološka pismenost učitelja mogla bi kvalitativno utjecati ne samo na planiranje nastave već na pripremu odgojno-obrazovnih projekata, kurikulume i kulturu škole te aktivaciju učitelja u oblikovanju obrazovnih politika. Posebnu bi korist učitelji mogli imati u području osobnoga i profesionalnog razvoja karijere. U radu se analiziraju suvremeni primjeri upotrebe futurologije i futurološke pismenosti u svijetu te se predlaže primjena u hrvatskim okvirima.
futurologija, futurološka pismenost, obrazovne politike
nije evidentirano
engleski
Futures literacy of Croatian teachers
nije evidentirano
educational policies ; futurology ; futures literacy
nije evidentirano
Podaci o prilogu
39-40.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Dani doktoranada 2022. Knjiga sažetaka
Brust Nemet, Maja ; Varga, Rahaela
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-8371-3
Podaci o skupu
Dani doktoranada 2022.: Obrazovne znanosti i perspektive obrazovanja
predavanje
07.10.2022-08.10.2022
Osijek, Hrvatska