Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Futurološka pismenost hrvatskih učitelja (CROSBI ID 724688)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Hajdarović, Miljenko Futurološka pismenost hrvatskih učitelja // Dani doktoranada 2022. Knjiga sažetaka / Brust Nemet, Maja ; Varga, Rahaela (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 39-40

Podaci o odgovornosti

Hajdarović, Miljenko

hrvatski

Futurološka pismenost hrvatskih učitelja

Složenost i multidimenzionalnost izazova koji se pojavljuju u 21. stoljeću kontinuirano rastu. Globalizacija, klimatske promjene, digitalizacija svakodnevice, pojave novih epidemija i ratova samo su dio izazova pred čovječanstvom koje još nije riješilo osnovne probleme prehrane, obrazovanja i ljudskih prava. Budućnost je dio fokusa čovječanstva od prapovijesti. U početku je bila vezana uz religijske običaje i pseudoznanstvene sustave (poput astrologije). Futurologija se od druge polovice prošloga stoljeća javlja kao pozitivna, ali ne i utopijska mogućnost znanstveno strukturiranih vizija mogućih budućnosti kako bi se na vrijeme pripremili odgovori na nove izazove. Futurologija i futurološka pismenost nisu uobičajeni dio hrvatskoga obrazovnog sustava. U ad hoc istraživanju 88, 1 % učitelja izjasnilo se da im futurološke metode nisu poznate. Tek se sporadično spominju i koriste u visokoškolskom sustavu. U više reformi hrvatskoga obrazovnog sustava u ovome stoljeću futurološke metode nisu primijenjene niti se koriste u planiranju obrazovnih politika. Futurološka pismenost učitelja mogla bi kvalitativno utjecati ne samo na planiranje nastave već na pripremu odgojno-obrazovnih projekata, kurikulume i kulturu škole te aktivaciju učitelja u oblikovanju obrazovnih politika. Posebnu bi korist učitelji mogli imati u području osobnoga i profesionalnog razvoja karijere. U radu se analiziraju suvremeni primjeri upotrebe futurologije i futurološke pismenosti u svijetu te se predlaže primjena u hrvatskim okvirima.

futurologija, futurološka pismenost, obrazovne politike

nije evidentirano

engleski

Futures literacy of Croatian teachers

nije evidentirano

educational policies ; futurology ; futures literacy

nije evidentirano

Podaci o prilogu

39-40.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dani doktoranada 2022. Knjiga sažetaka

Brust Nemet, Maja ; Varga, Rahaela

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-8371-3

Podaci o skupu

Dani doktoranada 2022.: Obrazovne znanosti i perspektive obrazovanja

predavanje

07.10.2022-08.10.2022

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Obrazovne znanosti