Učenje poljske kulture u poljskim školama u Zagrebu (CROSBI ID 453240)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Regul, Juraj
Rajković Iveta, Marijeta
hrvatski
Učenje poljske kulture u poljskim školama u Zagrebu
Cilj rada bio je istražiti kako se na nastavi u okviru Poljske dopunske škole u Zagrebu uči poljska kultura te analizirati ulogu same škole u oblikovanju i njegovanju poljskog identiteta njezinih učenika. Slijedeći teorijska polazišta o identitetu, jeziku i kulturi, istraživali su se elementi poljske kulture prisutni u nastavnom programu. Škola djeluje prema modelu C manjinskog obrazovanja, što u praksi znači da nastava nije obavezna i da se odvija na jeziku manjine. S obzirom na to da se nastava održava subotom, ispitana je motivacija učenika za pohađanjem škole, a pokazalo se da se njihova zainteresiranost održava naporima njihovih roditelja i predmetnih učitelja. Zahvaljujući uskoj suradnji škole s Poljskom kulturnom udrugom “Mikołaj Kopernik”, učenici često imaju priliku sudjelovati na susretima sa suvremenim poljskim književnicima i kulturnim djelatnicima. U radu su opisane brojne školske aktivnosti kroz koje učenici usvajaju znanje o poljskoj kulturi: priprema školskih priredbi, snimanje filmova, povijesne i umjetničke radionice uoči važnih poljskih blagdana, izleti te škola u prirodi. Pokazalo se da je u njima najzastupljenija tradicijska kultura s naglaskom na materijalnu (narodna nošnja) i nematerijalnu (pjevanje tradicijskih pjesama, izrađivanje zrezanki i uskršnjih palmica).
kultura, identitet, Poljska dopunska škola, etničke manjine, Zagreb
nije evidentirano
engleski
Learning Polish culture in Polish schools in Zagreb
nije evidentirano
Culture, identity, Polish supplementary school, ethnic minorities, Zagreb
nije evidentirano
Podaci o izdanju
50
22.09.2022.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb