Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uvjetovanost upravljanja državnim pedagoškim standardom predškolskog odgoja i naobrazbe u republici hrvatskoj (CROSBI ID 453166)

Ocjenski rad | diplomski rad

Galauer, Suzana Uvjetovanost upravljanja državnim pedagoškim standardom predškolskog odgoja i naobrazbe u republici hrvatskoj / Zovko, Vatroslav (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2022

Podaci o odgovornosti

Galauer, Suzana

Zovko, Vatroslav

hrvatski

Uvjetovanost upravljanja državnim pedagoškim standardom predškolskog odgoja i naobrazbe u republici hrvatskoj

Ustroj i provedba odgojno-obrazovnog rada u dječjim vrtićima provodi se na temelju Državnog pedagoškog standarda predškolskog odgoja i naobrazbe (NN 63/08 i 90/10) koji navodi skup normativa i mjerila koja određuju rani i predškolski odgoj, a čija je svrha da temeljem propisanih kriterija unaprijede sveukupnu predškolsku djelatnost. Na makro razini glavni su nositelji obrazovne politike Državni parlament, odnosno Hrvatski sabor te resorno Ministarstvo zna¬nosti i obrazovanja, dok mikro razina odlučivanja u odgoju i obrazovanju uključuje niže ustrojbene terito¬rijalne jedinice, one područne (regionalne) samouprave (županije) te jedinice lokalne samouprave (gradove i općine). Upravo o njima u velikoj mjeri ovisi kako će se upravljati pedagoškim standardom, odnosno hoće li se zadovoljiti mjerila i kriteriji koji su propisani temeljnim dokumentom. Pitanje razine decentralizacije u upravljanju obrazovnim sustavom konstantno je neural¬gična točka prijepora različitih dionika sustava. Razlog je tome financiranje sustava RPOO-a u Republici Hrvatskoj koji je gotovo isključivo u nadležnosti jedinica lokalne samouprave (od kapitalnih ulaganja u infrastrukturu do financiranja tekućih troškova održavanja, režija, opreme i ljudskih resursa) koje snose više od 99 % javnih izdataka (Dobrotić, Matković i Menger, 2018). Upravo su ljudski resursi prijeporna točka financiranja, iz razloga što jedinice lokalne samouprave (gradovi i općine) ne izdvajaju dostatna sredstva za redovno poslovanje vrtića u svrhu zadovoljavanja pedagoškog standarda. Uz osnivača vrtića, u upravljačkim procesima i procesima vođenja sudjeluju upravno vijeće (upravno tijelo), ravnatelj (poslovodni i stručni voditelj dječjeg vrtića), odgojiteljsko-zdravstveno vijeće (stručno tijelo) i stručni tim vrtića (pedagog, psiholog, edukacijski-rehabilitator), dok podršku u izvođenju odgojno-obrazovnih procesa daju administrativno osoblje, službe lokalne samouprave i društvena sredina. Razmatranjem broja, strukture, ovlasti i načina odlučivanja upravnih i stručnih tijela koja djeluju u radu predškolske ustanove, može se uočiti značajna uključenost različitih dionika u procese donošenja odluka o različitim pitanjima koja se odnose na predškolsku ustanovu. Takvo stanje može navesti na zaključak o tome, kako je u predškolskim ustanovama zastupljen formalni i kolegijalni model upravljanja.

DPS, odgoj i obrazovanje, JLP(R)S, upravljanje, financi

nije evidentirano

engleski

Management in Croatia in the context of state pedagogical standard

nije evidentirano

DPS, upbringing and education, JLP (R) S, management, financing

nije evidentirano

Podaci o izdanju

63

01.07.2022.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija, Obrazovne znanosti