Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pokret lokalne hrane u Hrvatskoj: anketa potrošača (CROSBI ID 724517)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Mesić, Željka, Borović, Darija, Tomić Maksan, Marina Pokret lokalne hrane u Hrvatskoj: anketa potrošača // Knjiga sažetaka / Magdalena Zrakić Sušac, Josip Juračak (ur.). Zagreb: Hrvatsko agroekonomsko društvo (HAED), 2021. str. 79-80

Podaci o odgovornosti

Mesić, Željka, Borović, Darija, Tomić Maksan, Marina

hrvatski

Pokret lokalne hrane u Hrvatskoj: anketa potrošača

Pokret lokalne hrane postao je brzo rastući trend na svjetskom tržištu hrane. Zbog navedenog, ciljevi istraživanja su utvrditi kako potrošači u Hrvatskoj percipiraju lokalnu hranu te ispitati njihovo ponašanje u kupnji i potrošnji lokalne hrane. Online anketno ispitivanje provedeno je na uzorku od 402 ispitanika s područja Republike Hrvatske. Više od polovice ispitanika je upoznato sa značenjem pojma lokalno proizvedene hrane i pri tome je definiraju kao hranu proizvedenu u blizini mjesta življenja te koja je proizvedena i prodana unutar usko određenog geografskog područja (do 60km udaljenosti). Visok udio ispitanika poistovjećuje lokalnu hranu s tradicionalnom hranom, te je definiraju kao tradicionalnu hranu ili jelo tipično za neki lokalitet ili područje. Većina ispitanika lokalno proizvedenu hranu kupuje nekoliko puta mjesečno i to najčešće na gradskim tržnicama i izravno od proizvođača. U kupnji lokalne proizvedene hrane, kategorije proizvoda koje se najčešće kupuju su voće i povrće, jaja, mlijeko i mliječni proizvodi. Najvažnijim osobnim motivima za kupnju lokalne hrane ispitanici ocjenjuju svježinu, okus i kvalitetu lokalne hrane. Među altruističkim ili društvenim motivima, ispitanici ocjenjuju kao najvažniji podršku malim lokalnim proizvođačima hrane i lokalnom gospodarstvu. Visok udio ispitanika spreman je platiti 10-20% višu cijenu za lokalno proizvedenu hranu. Kroz razne kampanje o važnosti kupnje i konzumacije lokalne hrane, edukacijama i podizanjem svijesti o lokalno proizvedenoj hrani i njenom pozitivnom utjecaju na zdravlje, okoliš i gospodarstvo moguća je njena veća zastupljenost na tržištu hrane. Rezultati ovog istraživanja daju smjernice proizvođačima i trgovcima lokalne hrane za kreiranje marketinških strategija kojima će povećati zadovoljstvo potrošača na predmetnom tržištu.

lokalna hrana, ponašanje potrošača, motivi kupnje, anketno ispitivanje

nije evidentirano

engleski

The local food movement in Croatia: a consumer survey

nije evidentirano

local food, consumer behavior, buying motives, survey

nije evidentirano

Podaci o prilogu

79-80.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka

Magdalena Zrakić Sušac, Josip Juračak

Zagreb: Hrvatsko agroekonomsko društvo (HAED)

978-953-48919-2-6

Podaci o skupu

Nepoznat skup

poster

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Ekonomija, Poljoprivreda (agronomija)