Utjecaj realnih uvjeta poletno-sletne staze na duljinu polijetanja (CROSBI ID 453024)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Kurtak, Matej
Vrdoljak, Milan
hrvatski
Utjecaj realnih uvjeta poletno-sletne staze na duljinu polijetanja
Cilj ovog rada je analizirati utjecaj realnih uvjeta poletno-sletne staze na duljinu polijetanja zrakoplova i usporediti rezultate s onima dobivenim u idealnim uvjetima. Opisan je prošireni model gibanja središta mase koji je korišten u numeričkom proračunu. Zatim su opisana svojstva zrakoplova MiG-21 korištenog u analizi. Prikazani su rezultati duljine polijetanja na idealnoj stazi koji su kasnije korišteni za usporedbu. Analizirane su duljine polijetanja na stazama s različitim pozitivnim i negativnim konstantnim nagibom. Potom su razmatrane tri staze s promjenjivim nagibom. Analiza je provedena i na modelu stvarne staze koja zbog utjecaja reljefa mijenja nagib. Također je razmotren utjecaj početne mase zrakoplova na duljinu polijetanja. Duljina polijetanja izračunata je na idealnoj i stvarnoj stazi u vrućoj i hladnoj nestandardnoj atmosferi i u standardnim atmosferskim uvjetima za usporedbu. Na kraju su numerička rješenja uspoređena s analitičkim rješenjem za ravnu stazu. Analitički je analiziran i utjecaj vjetra na duljinu polijetanja.
MiG-21, duljina polijetanja, nagib staze, model materijalne toˇcke, nestandardna atmosfera
nije evidentirano
engleski
Influence of runway realistic conditions on take-off distance
nije evidentirano
MiG-21, take off distance, runway slope, point-mass model, non-standard atmosphere
nije evidentirano
Podaci o izdanju
43
03.03.2022.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Zagreb