Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Malešnice i razvoj fonološke svijesti (CROSBI ID 452903)

Ocjenski rad | diplomski rad

Klabučar, Kristina Malešnice i razvoj fonološke svijesti / Narančić Kovač, Smiljana ; Hanžić Deda, Silvija (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2022

Podaci o odgovornosti

Klabučar, Kristina

Narančić Kovač, Smiljana ; Hanžić Deda, Silvija

hrvatski

Malešnice i razvoj fonološke svijesti

U ovom se radu govori o povezanosti malešnica s razvojem fonološke svijesti predškolske djece. Prvi je dio posvećen teorijskim spoznajama vezanima uz malešnice, rani govorno-jezični razvoj i fonološku svijest, dok je drugi dio istraživački. Fonološka svijest često se istražuje u kontekstu govorno-jezičnoga razvoja u ranoj dječjoj dobi. Za razvoj fonološke svijesti važna je sposobnost razdiobe riječi na manje jedinice ˗ slogove, prepoznavanje rime i dijeljenje riječi na foneme. Dokazano je da malešnice obiluju poticajima koji djeci omogućuju razvoj tih sposobnosti, i to spontano kroz igru. Malešnice su pučke dječje pjesmice koje postoje u svim jezicima, a prenose se usmenim putem. Imaju karakteristike igara u kojima dijete aktivno sudjeluje, pri čemu usvaja materinski jezik i kulturu. Istraživanja pokazuju da se primjenom malešnica potiče razvoj fonološke svijesti koja je jedan od temeljnih preduvjeta za početak ovladavanja čitanjem. Glavni je cilj ovoga rada ispitati percepciju odgojitelja predškolske djece i studenata Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja o ulozi malešnica u govorno-jezičnom razvoju djece te njihovu upoznatost s ključnim pojmovima, stručnom literaturom i obrazovnim materijalima. Za potrebe istraživanja izrađen je upitnik kojemu su ispitanici pristupili putem poveznice. Rezultati ukazuju na relativno dobru upoznatost ispitanika s pojmovima fonološka svijest i malešnice. Većina se služi malešnicama u svakodnevnom radu, no svjesni su potrebe za intenzivnijom primjenom malešnica kako bi se potaknuo pravilan govorno-jezični razvoj djece. Dio ispitanika uviđa potrebu za intenzivnijim didaktičko-metodičkim osposobljavanjem tijekom studija i putem stručnih usavršavanja za zaposlene odgojitelje. Zbirke malešnica nisu jednako dostupne svim ispitanicima i stoga se neki umrežuju i međusobno dijele nastavne materijale.

fonološka svijest ; govorno-jezični razvoj ; malešnice ; rani i predškolski odgoj i obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Nursery rhymes and phonological awareness

nije evidentirano

development of speech ; nursery rhymes ; phonological awareness ; preschool education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

50

26.09.2022.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Filologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti