Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Potiče li se u nastavi Hrvatskoga jezika okomita višejezičnost? (CROSBI ID 74051)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Cvikić, Lidija ; Turza-Bogdan, Tamara Potiče li se u nastavi Hrvatskoga jezika okomita višejezičnost? // Suvremena promišljanja o usvajanju i učenju hrvatskoga jezika / Aladrović Slovaček, Katarina (ur.). Zagreb: Alfa, 2022. str. 171-190

Podaci o odgovornosti

Cvikić, Lidija ; Turza-Bogdan, Tamara

hrvatski

Potiče li se u nastavi Hrvatskoga jezika okomita višejezičnost?

Suvremeni pristup ovladavanja hrvatskim kao materinskim jezikom u sustavu odgoja i obrazovanja podrazumijeva učenje standardnoga jezika, ali i njegovanje zavičajnoga idioma s ciljem razvoja jezičnokomunikacijske kompetencije govornika hrvatskoga i postizanje okomite višejezičnosti. Premda se začeci takva pristupa mogu pronaći još u metodičkoj teoriji i praksi iz 70.-ih godina 20. stoljeća, početkom novoga tisućljeća dobivaju sve veći značaj te danas čine jednu od okosnica najnovijega Kurikula nastavnoga predmeta Hrvatski jezik. No, teorijske pomake ne prate jednako intenzivno istraživanja nastavne prakse, pa još uvijek nedostaje iscrpan uvid u to kako se okomita višejezičnost potiče u nastavi Hrvatskoga jezika na različitim razinama. Provedeno istraživanje koje se prikazuje u ovome radu pokazalo je kako se poticanje okomite višejezičnosti razlikuju s obzirom na razinu obrazovanja (osnovna ili srednja škola) te geografsko područje u kojem učitelji rade. Dobiveni rezultati mogu poslužiti za unaprjeđenje nastavne prakse te inicijalnoga i kontinuiranoga obrazovanja učitelja.

hrvatski jezik, materinski jezik, nastava, okomita višejezičnost

nije evidentirano

engleski

Is vertical multilingualism fostered in Croatian language classes?

nije evidentirano

Croatian language, mother tongue, teaching, vertical plurilingualism

nije evidentirano

Podaci o prilogu

171-190.

objavljeno

Podaci o knjizi

Suvremena promišljanja o usvajanju i učenju hrvatskoga jezika

Aladrović Slovaček, Katarina

Zagreb: Alfa

2022.

978-953-364-414-1

Povezanost rada

Filologija