Potiče li se u nastavi Hrvatskoga jezika okomita višejezičnost? (CROSBI ID 74051)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Cvikić, Lidija ; Turza-Bogdan, Tamara
hrvatski
Potiče li se u nastavi Hrvatskoga jezika okomita višejezičnost?
Suvremeni pristup ovladavanja hrvatskim kao materinskim jezikom u sustavu odgoja i obrazovanja podrazumijeva učenje standardnoga jezika, ali i njegovanje zavičajnoga idioma s ciljem razvoja jezičnokomunikacijske kompetencije govornika hrvatskoga i postizanje okomite višejezičnosti. Premda se začeci takva pristupa mogu pronaći još u metodičkoj teoriji i praksi iz 70.-ih godina 20. stoljeća, početkom novoga tisućljeća dobivaju sve veći značaj te danas čine jednu od okosnica najnovijega Kurikula nastavnoga predmeta Hrvatski jezik. No, teorijske pomake ne prate jednako intenzivno istraživanja nastavne prakse, pa još uvijek nedostaje iscrpan uvid u to kako se okomita višejezičnost potiče u nastavi Hrvatskoga jezika na različitim razinama. Provedeno istraživanje koje se prikazuje u ovome radu pokazalo je kako se poticanje okomite višejezičnosti razlikuju s obzirom na razinu obrazovanja (osnovna ili srednja škola) te geografsko područje u kojem učitelji rade. Dobiveni rezultati mogu poslužiti za unaprjeđenje nastavne prakse te inicijalnoga i kontinuiranoga obrazovanja učitelja.
hrvatski jezik, materinski jezik, nastava, okomita višejezičnost
nije evidentirano
engleski
Is vertical multilingualism fostered in Croatian language classes?
nije evidentirano
Croatian language, mother tongue, teaching, vertical plurilingualism
nije evidentirano
Podaci o prilogu
171-190.
objavljeno
Podaci o knjizi
Suvremena promišljanja o usvajanju i učenju hrvatskoga jezika
Aladrović Slovaček, Katarina
Zagreb: Alfa
2022.
978-953-364-414-1