Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mogućnosti poticanja razvoja metakognitivnih kapaciteta djece u vrtiću (CROSBI ID 314567)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Slunjski, Edita Mogućnosti poticanja razvoja metakognitivnih kapaciteta djece u vrtiću // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje. Specijalno izdanje, (2022), 0, 0

Podaci o odgovornosti

Slunjski, Edita

hrvatski

Mogućnosti poticanja razvoja metakognitivnih kapaciteta djece u vrtiću

Sažetak Osposobljavanje djece za samostalno učenje, tj. za ostvarivanje koncepta cjeloživotnog učenja uključuje poticanje razvoja njihovih metakognitivnih kapaciteta. Oni se odnose na sposobnost djeteta da kritički razmišlja, da razmišlja o vlastitom razmišljanju te da upoznaje vlastite kognitivne procese i strategija učenja. Za ostvarivanje takvog procesa potrebno je razvijati određene organizacijske strukture koje uključuju kvalitetno prostorno-materijalno i socijalno okruženje vrtića. Poseban utjecaj na razvoj metakognitivnih kapaciteta djece ima odgajatelj, tj. kvaliteta njegovih odgojno-obrazovnih intervencija. U radu se prikazuje etnografsko istraživanje provedeno u vrtiću s djecom u dobi od četiri do šest godina kako bi se ustanovile mogućnosti poticanja razvoja metakognitivnih kapaciteta djece u vrtiću i uvjete koji tom procesu pogoduju. Cilj istraživanja je bio otkriti uvjete u kojima se metakognitivni kapaciteta djece u vrtiću razvijaju tj. cjelinu konteksta koja na njihov razvoj ima utjecaj. U istraživanje su bila uključena dva vrtića, sa 3 odnosno 4 odgojno-obrazovne skupine, tj. 6 odnosno 8 odgajatelja, dva pedagoga i stručnog suradnika s fakulteta. Istraživanje je provedeno tijekom 2021. godine. Rezultati istraživanja ukazuju da na poticanje razvoja metakognitivnih kapaciteta djece u vrtiću ima cjelokupno fizičko okruženje vrtića, kvalitetno socijalno okruženje vrtića uz korištenje etnografskih zapisa koji su dostupni djeci, opće ozračje i razina demokratičnosti u određenoj odgojno-obrazovnoj skupini, odgajateljevo umijeće „slušanja djece“, intervencije odgajatelja usmjerene na poticanje djece na samoevaluaciju i refleksivnost odgajatelja. Za poticanje razvoja meta-kognitivnih kapaciteta nužno je sustavno profesionalno usavršavanje odgajatelja usmjereno na jačanje njegovih istraživačkih i refleksivnih kompetencija.

Etnografsko istraživanje ; intervencije odgajatelja ; kontekst vrtića ; refleksivnost

nije evidentirano

engleski

The possibilities of encouraging the development of metacognitive capacities in kindergarten children

nije evidentirano

Child’s metacognitive capacities, ethnographic research, kindergarten context, documentation, reflectivity

nije evidentirano

Podaci o izdanju

nije evidentirano

2022.

0

0

objavljeno

1848-5650

Povezanost rada

Povezane osobe



nije evidentirano

Indeksiranost