Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

SAMOPOŠTOVANJE I PERFEKCIONIZAM STUDENATA (CROSBI ID 723742)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Babić, Nara ; Geto, Tina ; Jelić, Barbara ; Kožuh, Katy ; Jelić, Katarina SAMOPOŠTOVANJE I PERFEKCIONIZAM STUDENATA // 23. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU. Međunarodni znanstveno-stručni skup. KNJIGA SAŽETAKA. 2022. str. 157-157

Podaci o odgovornosti

Babić, Nara ; Geto, Tina ; Jelić, Barbara ; Kožuh, Katy ; Jelić, Katarina

hrvatski

SAMOPOŠTOVANJE I PERFEKCIONIZAM STUDENATA

Perfekcionizam se definira kao težnja prema nepogrešivosti te postavljanju iznimno visokih osobnih standarda kao i visokog standarda za izvedbu, uz sklonost pretjeranoj kritičnosti spram vlastitog ponašanja. Dosljedno je povezan sa samopoštovanjem, odnosno procjenom vlastitih misli i osjećaja prema sebi. Specifično, negativni perfekcionizam povezan je s niskim samopoštovanjem, dok se za adaptivne perfekcioniste pokazalo da unaprjeđuju svoje samopoštovanje strategijama samoregulacije. Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti hipotezu o umjerenoj povezanosti različitih dimenzija perfekcionizma i samopoštovanja kod studenata. Istraživanje je provedeno online putem, metodom snježne grude u jednoj točki mjerenja. Korišteni su sociodemografski podaci, Multidimenzionalna skala perfekcionizma (MPS-F) i Rosenbergova skala samopoštovanja (RSES). Ukupno je sudjelovalo 199 sudionika, od čega je 155 (78 %) studentica, a 44 (22 %) studenata. Prosječna dob sudionika iznosila je 21 godinu (SD = 1, 80). Pouzdanost mjere perfekcionizma iznosila je α = , 910, a samopoštovanja α = , 894. Većina subskala odstupa od simetrične raspodjele, zbog čega je korišten Spearmanov koeficijent korelacije. Dimenzije zabrinutost zbog pogrešaka, roditeljska očekivanja, sumnja u vlastitu izvedbu i roditeljska prigovaranja slabo su negativno povezane s globalnim samopoštovanjem, dok dimenzije organizacije i osobnih standarda ne koreliraju značajno s varijablom samopoštovanja. Najveća negativna korelacija utvrđena je između samopoštovanja i dimenzije sumnja u vlastitu izvedbu (r = -0, 610 ; p < , 01). Kod povezanosti zasebnih dimenzija perfekcionizma i samopoštovanja, rezultati su uglavnom replicirali ranije nalaze osim što kod povezanosti pozitivnih dimenzija perfekcionizma i samopoštovanja rezultati često nisu konzistentni. Buduća istraživanja bi se stoga trebala usmjeravati na dimenzije pozitivnog perfekcionizma koje se povezuju sa samopoštovanjem i zadovoljstvom životom, a mogu biti zaštitni čimbenik u prevenciji studentskog izgaranja. Također, uz reprezentativniji uzorak i korištenje (kvazi)eksperimentalnoga nacrta moglo bi se zaključivati o situacijskim čimbenicima koji potiču ili aktiviraju dimenzije negativnog perfekcionizma.

samopoštovanje, perfekcionizam, studenti

nije evidentirano

engleski

SELF-ESTEEM AND PERFECTIONISM OF STUDENTS

nije evidentirano

self-esteem, perfectionism, students

nije evidentirano

Podaci o prilogu

157-157.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

23. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU. Međunarodni znanstveno-stručni skup. KNJIGA SAŽETAKA

Podaci o skupu

23. dani psihologije u Zadru

poster

26.05.2022-28.05.2022

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija