SAMOPOŠTOVANJE I PERFEKCIONIZAM STUDENATA (CROSBI ID 723742)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Babić, Nara ; Geto, Tina ; Jelić, Barbara ; Kožuh, Katy ; Jelić, Katarina
hrvatski
SAMOPOŠTOVANJE I PERFEKCIONIZAM STUDENATA
Perfekcionizam se definira kao težnja prema nepogrešivosti te postavljanju iznimno visokih osobnih standarda kao i visokog standarda za izvedbu, uz sklonost pretjeranoj kritičnosti spram vlastitog ponašanja. Dosljedno je povezan sa samopoštovanjem, odnosno procjenom vlastitih misli i osjećaja prema sebi. Specifično, negativni perfekcionizam povezan je s niskim samopoštovanjem, dok se za adaptivne perfekcioniste pokazalo da unaprjeđuju svoje samopoštovanje strategijama samoregulacije. Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti hipotezu o umjerenoj povezanosti različitih dimenzija perfekcionizma i samopoštovanja kod studenata. Istraživanje je provedeno online putem, metodom snježne grude u jednoj točki mjerenja. Korišteni su sociodemografski podaci, Multidimenzionalna skala perfekcionizma (MPS-F) i Rosenbergova skala samopoštovanja (RSES). Ukupno je sudjelovalo 199 sudionika, od čega je 155 (78 %) studentica, a 44 (22 %) studenata. Prosječna dob sudionika iznosila je 21 godinu (SD = 1, 80). Pouzdanost mjere perfekcionizma iznosila je α = , 910, a samopoštovanja α = , 894. Većina subskala odstupa od simetrične raspodjele, zbog čega je korišten Spearmanov koeficijent korelacije. Dimenzije zabrinutost zbog pogrešaka, roditeljska očekivanja, sumnja u vlastitu izvedbu i roditeljska prigovaranja slabo su negativno povezane s globalnim samopoštovanjem, dok dimenzije organizacije i osobnih standarda ne koreliraju značajno s varijablom samopoštovanja. Najveća negativna korelacija utvrđena je između samopoštovanja i dimenzije sumnja u vlastitu izvedbu (r = -0, 610 ; p < , 01). Kod povezanosti zasebnih dimenzija perfekcionizma i samopoštovanja, rezultati su uglavnom replicirali ranije nalaze osim što kod povezanosti pozitivnih dimenzija perfekcionizma i samopoštovanja rezultati često nisu konzistentni. Buduća istraživanja bi se stoga trebala usmjeravati na dimenzije pozitivnog perfekcionizma koje se povezuju sa samopoštovanjem i zadovoljstvom životom, a mogu biti zaštitni čimbenik u prevenciji studentskog izgaranja. Također, uz reprezentativniji uzorak i korištenje (kvazi)eksperimentalnoga nacrta moglo bi se zaključivati o situacijskim čimbenicima koji potiču ili aktiviraju dimenzije negativnog perfekcionizma.
samopoštovanje, perfekcionizam, studenti
nije evidentirano
engleski
SELF-ESTEEM AND PERFECTIONISM OF STUDENTS
nije evidentirano
self-esteem, perfectionism, students
nije evidentirano
Podaci o prilogu
157-157.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
23. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU. Međunarodni znanstveno-stručni skup. KNJIGA SAŽETAKA
Podaci o skupu
23. dani psihologije u Zadru
poster
26.05.2022-28.05.2022
Zadar, Hrvatska