Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Komunikacijska strategija i retorička analiza glavnih sudionika štrajka obrazovnih sindikata (Zagreb, od 9. listopada do 2. prosinca 2019.) (CROSBI ID 723725)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Varošanec-Škarić, Gordana ; Šegvić, Branka Komunikacijska strategija i retorička analiza glavnih sudionika štrajka obrazovnih sindikata (Zagreb, od 9. listopada do 2. prosinca 2019.) // Jezično i izvanjezično u međudjelovanju - Zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa Hrvtaskoga društva za primijenjenu lingvistiku / Matešić, Mihaela ; Nigoević, Magdalena (ur.). Zagreb: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2022. str. 211-225

Podaci o odgovornosti

Varošanec-Škarić, Gordana ; Šegvić, Branka

hrvatski

Komunikacijska strategija i retorička analiza glavnih sudionika štrajka obrazovnih sindikata (Zagreb, od 9. listopada do 2. prosinca 2019.)

Važan politički događaj koji je obilježio zadnje tromjesečje 2019. nesporno je bio štrajk obrazovnih sindikata, koji su tražili povećanje koeficijenata. Analizirali smo komunikacijske strategije i retoriku glavnih medijskih poruka i govora sudionika u prijeporu – premijera, ministrice obrazovanja i sporta te govora dvaju učitelja na prosvjedu 25. studenoga u Zagrebu. U medijskim izjavama u surječju spora premijer komunicira strategijom uvjeravanja te poučavanja, koristeći i smicalice, tj. etiketiranje štrajkaša i prosvjeda, ironiju, populizam. Ministrica ne koristi očekivanu strategiju rješavanja problema, naprotiv pojačava disens rabeći istrošene figure „ratnoga“ konteksta i ironične aluzije. Zanimljivo je da su uzbuđujući govori dvaju učitelja nadmašili „birokratsku“ retoriku sindikalnih čelnika te da su postali simboli štrajka. U strategiji uzbuđivanja (engl. strategy to stimulate) traže akciju, obraćaju se publici intuitivnim znanjem, koje ona lako prenosi s iskustvene razine na eksplicitnu jer postiže trenutačno razumijevanje. Njima je publika diskurzivna zajednica koja odmah prepoznaje ironiju kao aluziju, a sinegdohom i uporabom stvarne priče analogijom prepoznavanja (primjer priče o učiteljici u mirovini) postižu jako emotivno reagiranje publike. Takva strategija aktiviranja publike nastoji ispraviti nepravdu i poboljšati trenutačno stanje. Može se zaključiti da su uzbuđujući govori bili retorički učinkoviti, budući da su postignuti postavljeni ciljevi štrajka za učitelje i nastavnike, a početno neslaganje Vlade pomaknulo se prema kompromisu za dio štrajkaškoga tijela.

retorička analiza ; komunikacijske strategije ; štrajk obrazovnih sindikata

nije evidentirano

engleski

Communication strategy and rhetorical analysis of the main participants in the teacher union strike (Zagreb, 9 October to 2 December 2019)

nije evidentirano

rhetoric analysis ; communication strategies ; teacher union strike

nije evidentirano

Podaci o prilogu

211-225.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Matešić, Mihaela ; Nigoević, Magdalena

Zagreb: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)

978-953-8281-52-5

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija