Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kreativne kompetencije nastavnika likovne umjetnosti (CROSBI ID 452466)

Ocjenski rad | diplomski rad

Smokrović, Ana Kreativne kompetencije nastavnika likovne umjetnosti / Skender, Lana ; Škojo, Tihana (mentor); Osijek, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, . 2021

Podaci o odgovornosti

Smokrović, Ana

Skender, Lana ; Škojo, Tihana

hrvatski

Kreativne kompetencije nastavnika likovne umjetnosti

Ovim radom istražile su se kreativne kompetencije nastavnika Likovne umjetnosti koje se primjenjuju u poučavanju. Iako ne postoji točna definicija kreativnosti možemo reći da se ona očitava u nekom neobičnom talentu jer visoko kreativan čovjek propituje usvojena pravila i pretpostavke, povezuje stvari koje uobičajeno nisu povezane, takav čovjek zamišlja ono što bi moglo biti, testira nove, svježe pristupe i kritički se osvrće na ideje i rezultate. To znači da kreativnost uvijek uključuje originalnost. Česta zabluda je da su samo umjetnici kreativni, a dokazano je da je to sposobnost svih ljudi koja se može razvijati tijekom školovanja. Dok je kreativnost učenika često mjerena i razvijana od najranije dobi malo se posvećivalo razvijanju kreativnih kompetencija nastavnika. Usmjerili smo se samo na jedan segment pedagoškog koncepta kreativnosti, kreativno poučavanje koji se odnosi na kreativne načine prenošenja znanja. Provedena je anketa na malom uzorku nastavnika koji su različite dobi, obrazovanja i radnog staža. Za anketu je korištena metoda kvalitativne i kvantitativne analize sadržaja, odnosno mješoviti istraživački pristup. Pitanja su podijeljena u grupe prema kompetencijama koje bi nastavnik trebao posjedovati. U svakoj od tih grupa postavljen je niz pitanja s višestrukim odgovorima gdje pojedinac zaokružuje koliko se slaže s određenom tvrdnjom ili koliko se ta tvrdnja odnosi na njega i njegov rad. Pitanja koja su postavljenja unutar ovih šest grupa ispituju divergentno razmišljanje pojedinaca. Ovim radom se željelo pridonijeti ozbiljnijem shvaćanju pojma kreativnosti i prikazati da svatko ima određeni kreativni potencijal, koji se uz odgovarajuću podršku nastavnika i kreativnu nastavu, može ostvariti. Stoga je nužno da se svi stručnjaci za odgoj i obrazovanje intenzivnije bave kreativnošću kako bi kreativna nastava bila češće prakticirana u učionicama i kako bi se kreativno mišljenje moglo bolje razumjeti i prakticirati u svakodnevnim životnim situacijama.

kreativnost ; kompetencije ; kreativno mišljenje ; divergentno razmišljanje ; kreativnost kao kompetencija

nije evidentirano

engleski

Creative competencies of visual arts teachers

nije evidentirano

creativity ; competence ; creative thinking ; divergent thinking ;

nije evidentirano

Podaci o izdanju

28

30.09.2021.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Osijek

Povezanost rada

Interdisciplinarne humanističke znanosti, Likovne umjetnosti, Povijest umjetnosti

Poveznice