Proces internacionalizacije odabranih svjetskih maloprodavača u razdoblju od 2010. do 2019. godine (CROSBI ID 452305)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Pavić, Tomislav
Berislav Žmuk
hrvatski
Proces internacionalizacije odabranih svjetskih maloprodavača u razdoblju od 2010. do 2019. godine
Proces internacionalizacije od iznimne je važnosti za mnoga poduzeća kao i za globalno tržište. Internacionalizacija označava širenje poduzeća na strana tržišta, odnosno prebacivanje svog poslovanja na drugo tržište. Pri ulasku na strana tržišta poduzeća se mogu koristiti različitim strategijama, pri čemu je bitno izabrati onu koja najbolje odgovara odabranom tržištu. Prije ulaska na strano tržište potrebno je istražiti razne državne politike te običaje i preferencije kupaca. Ciljevi su ovog diplomskog rada prikazati utjecaj i važnost internacionalizacije u trgovini na malo, ukazati na prednosti i nedostatke internacionalizacije za globalnu ekonomiju te istražiti maloprodajne strategije koje maloprodavači koriste za izlaske na strana tržišta. Ulaskom na strano tržište razvija se zdrava konkurencija među poduzećima te ih se potiče na inovativnost. S druge strane, kupcima se pružaju jeftiniji, a ponekad i kvalitetniji proizvodi. Odabranim metodama deskriptivne statistike i mjerama ekonomske nejednakosti pokazuju se tendencije kretanja promatranih poduzeća kao i tržišta maloprodaje. Mjerama ekonomske nejednakosti pokazano je da je tržište maloprodaje niske koncentracije, odnosno da nijedno poduzeće nema prevladavajući udio na tržištu. Promatrana poduzeća ostvaruju kontinuirani rast prihoda u promatranom razdoblju (od 2010. do 2019.), što je dovelo do kontinuiranih ulazaka na strana tržišta. Može se zaključiti kako je internacionalizacija izravno povezana s rastom prihoda. O uspjehu internacionalizacije poduzeća ovisi mnogo faktora, no od iznimne je važnosti dobro istražiti potencijalno tržište. Promatrana poduzeća većinski ostvaruju uspjehe pri odabiru strategije ulaska na strano tržište. Kroz godine naučila su se prilagoditi zahtjevima različitih tržišta.
globalizacija ; internacionalizacija ; ulazne strategije ; metode deskriptivne statistike ; mjere ekonomske nejednakosti
Integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij Poslovne ekonomije, smjer Trgovina i međunarodno poslovanje
engleski
The process of internationalization of selected world retailers in the period from 2010 to 2019
nije evidentirano
globalization ; internationalization ; entry strategies ; methods of descriptive statistics ; measures of economic inequality
nije evidentirano
Podaci o izdanju
79
26.09.2022.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb