Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Proces internacionalizacije odabranih svjetskih maloprodavača u razdoblju od 2010. do 2019. godine (CROSBI ID 452305)

Ocjenski rad | diplomski rad

Pavić, Tomislav Proces internacionalizacije odabranih svjetskih maloprodavača u razdoblju od 2010. do 2019. godine / Berislav Žmuk (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2022

Podaci o odgovornosti

Pavić, Tomislav

Berislav Žmuk

hrvatski

Proces internacionalizacije odabranih svjetskih maloprodavača u razdoblju od 2010. do 2019. godine

Proces internacionalizacije od iznimne je važnosti za mnoga poduzeća kao i za globalno tržište. Internacionalizacija označava širenje poduzeća na strana tržišta, odnosno prebacivanje svog poslovanja na drugo tržište. Pri ulasku na strana tržišta poduzeća se mogu koristiti različitim strategijama, pri čemu je bitno izabrati onu koja najbolje odgovara odabranom tržištu. Prije ulaska na strano tržište potrebno je istražiti razne državne politike te običaje i preferencije kupaca. Ciljevi su ovog diplomskog rada prikazati utjecaj i važnost internacionalizacije u trgovini na malo, ukazati na prednosti i nedostatke internacionalizacije za globalnu ekonomiju te istražiti maloprodajne strategije koje maloprodavači koriste za izlaske na strana tržišta. Ulaskom na strano tržište razvija se zdrava konkurencija među poduzećima te ih se potiče na inovativnost. S druge strane, kupcima se pružaju jeftiniji, a ponekad i kvalitetniji proizvodi. Odabranim metodama deskriptivne statistike i mjerama ekonomske nejednakosti pokazuju se tendencije kretanja promatranih poduzeća kao i tržišta maloprodaje. Mjerama ekonomske nejednakosti pokazano je da je tržište maloprodaje niske koncentracije, odnosno da nijedno poduzeće nema prevladavajući udio na tržištu. Promatrana poduzeća ostvaruju kontinuirani rast prihoda u promatranom razdoblju (od 2010. do 2019.), što je dovelo do kontinuiranih ulazaka na strana tržišta. Može se zaključiti kako je internacionalizacija izravno povezana s rastom prihoda. O uspjehu internacionalizacije poduzeća ovisi mnogo faktora, no od iznimne je važnosti dobro istražiti potencijalno tržište. Promatrana poduzeća većinski ostvaruju uspjehe pri odabiru strategije ulaska na strano tržište. Kroz godine naučila su se prilagoditi zahtjevima različitih tržišta.

globalizacija ; internacionalizacija ; ulazne strategije ; metode deskriptivne statistike ; mjere ekonomske nejednakosti

Integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij Poslovne ekonomije, smjer Trgovina i međunarodno poslovanje

engleski

The process of internationalization of selected world retailers in the period from 2010 to 2019

nije evidentirano

globalization ; internationalization ; entry strategies ; methods of descriptive statistics ; measures of economic inequality

nije evidentirano

Podaci o izdanju

79

26.09.2022.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija