Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kreativnost u nastavi engleskoga jezika: (samo)procjene studenata i učitelja (CROSBI ID 314390)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Jukić, Tonća ; Knezović, Ana Kreativnost u nastavi engleskoga jezika: (samo)procjene studenata i učitelja // Acta Iadertina, 19 (2022), 1; 7-33

Podaci o odgovornosti

Jukić, Tonća ; Knezović, Ana

hrvatski

Kreativnost u nastavi engleskoga jezika: (samo)procjene studenata i učitelja

Uvriježeno je stajalište da suvremeni odgojno- obrazovni sustav treba pojedinca osposobiti za kritički, kreativan i aktivan odnos prema stalno mijenjajućoj okolini tako što će učitelji stvarati okolinu za učenje koja će učeniku omogućiti konstrukciju i kreativnu produkciju znanja. Također, smatra se da učitelj treba imati pozitivne stavove prema kreativnosti i kreirati nastavu u kojoj će iskazivati svoju kreativnost i primjenjivati strategije učenja i poučavanja povoljne za razvoj kreativnog mišljenja i ponašanja učenika. Za ostvarenje navedenoga, u literaturi se višestruko ističe važnost procesa osposobljavanja budućih učitelja. U radu se prikazuju rezultati istraživanja provedenog na uzorku studenata Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu te učitelja engleskoga jezika zaposlenih u splitskim osnovnim i srednjim školama. Cilj istraživanja bio je utvrditi razlikuju li se ispitanici u samoprocjenama kreativnosti i procjenama mogućnosti iskazivanja kreativnosti u nastavi engleskoga jezika, pedagoške važnosti poticanja kreativnosti u nastavi engleskoga jezika te učestalosti poticanja kreativnosti učitelja u školi i studenata na fakultetu. Krenulo se od pretpostavaka da između studenata i učitelja nema statistički značajnih razlika u navedenim samoprocjenama i procjenama. Provedenim t- testovima za nezavisne uzorke prve tri su hipoteze i potvrđene, dok je odbačena četvrta hipoteza koja se odnosila na razlike u procjenama učestalosti poticanja kreativnosti učitelja u školi i studenata tijekom studija. Ispitivanjem prvih triju hipoteza utvrđeno je sljedeće: studenti i učitelji engleskoga jezika podjednako su se procijenili prilično kreativnima, učitelji su procijenili da mogu, a studenti da će moći prilično izraziti svoju kreativnost u različitim vidovima rada te su obje grupe ispitanika procijenile prilično važnim poticanje kreativnosti u nastavi engleskoga jezika. Ispitujući četvrtu hipotezu, utvrđeno je da se učestalije potiče kreativnost učitelja u školama od kreativnosti studenata na fakultetu, stoga se u radu naglašava potreba većeg poticanja kreativnosti na nastavničkim studijima.

komunikacija ; kreativni kurikulum ; nastavnički studiji ; osposobljavanje

nije evidentirano

engleski

Creativity in teaching english language: students' and teachers' (self)assessments

nije evidentirano

communication ; creative curriculum ; education studies ; training

nije evidentirano

Podaci o izdanju

19 (1)

2022.

7-33

objavljeno

1845-3392

1849-1243

Povezanost rada

Pedagogija, Psihologija