Stavovi i promišljanja učitelja razredne nastave i učenika 4. razreda osnovne škole na području grada Sinja o pandemiji COVID-19 (CROSBI ID 452257)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Katarina Radić
Ivana Restović
hrvatski
Stavovi i promišljanja učitelja razredne nastave i učenika 4. razreda osnovne škole na području grada Sinja o pandemiji COVID-19
COVID-19 virusna je bolest koja se prvi put pojavila u kineskom gradu Wuhanu u prosin-cu 2019. godine. Nakon kratkog vremena, proširila se po cijelom svijetu i zahvatila sve dijelo-ve svijeta pa tako i Republiku Hrvatsku. Prvi slučaj u našoj zemlji zabilježen je 25. veljače 2020. godine. Na snagu su stupile brojne mjere: ograničeno kretanje ljudi, ograničena druženja u skupinama, zatvaranje ugostiteljskih objekata, a između ostalih su zatvorene škole, a nastava se održavala na daljinu. Nakon gotovu godinu dana počelo je cijepljenje protiv bolesti CO-VID-19, a na tržištu se pojavilo nekoliko vrsta cjepiva. Do 29. svibnja 2022. godine ukupan broj oboljelih u svijetu iznosi 531.473.822, dok je u Hrvatskoj ukupan broj oboljelih 1.136.417. Rezultati ovog istraživanja koje je provedeno među učenicima 4. razreda osnovne škole i učiteljima razredne nastave na području grada Sinja pokazali su da se učenici koji su preboljeli koronu više brinu o higijeni i da poznaju osnovne činjenice o koronavirusu. Nadalje, istraživa-nje je pokazalo kako su učitelji s više godina radnoga staža teže provodili online nastavu. Uči-telji koji su se cijepili dodatno su se informirali o koronavirusu i svoja znanja su prenosili uče-nicima kao i da se oni koji su preboljeli bolest COVID-19 nisu cijepili. Postati i ostati odgovoran, brinuti se za sebe kao i za druge članove zajednice je jedini mo-gući način preživjeti pandemijsko razdoblje. Odgovornim ponašanjem kao što je socijalna dis-tanca, pranje ruku i pojačana higijena, ali i poštivanjem pravila i znanstvenih spoznaja svatko može pridonijeti okončanju ove pandemije. Unatoč svim nedaćama i poteškoćama pandemij-skog života, dogodila se i pozitivna stvar, destigmatizacija poziva u pomoć. Odrasli i djeca počeli su otvorenije razgovarati, iznositi svoja intimna razmišljanja i pokazivati različite emoci-je što je dovelo do zbližavanja otuđenih obitelji i mnogo više zajedničkih trenutaka. Od počet-ka pandemije do danas, provedena su brojna znanstvena istraživanja i dokazani su i predstav-ljeni brojni načini koji pomažu da se pandemija suzbije.
učenici, učitelji, COVID-19, SARS-CoV-2 virus, pandemija
nije evidentirano
engleski
Primary school teacher's and 4th-grade student's attitudes and reflections on the COVID-19 pandemic in the city of Sinj
nije evidentirano
students, teachers, COVID-19, SARS.CoV.2 virus, pandemic
nije evidentirano
Podaci o izdanju
72
11.07.2022.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Splitu
Split