Primjerenost školskih udžbenika za poučavanje inojezičnih učenika hrvatskoga jezika (CROSBI ID 452229)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Zorić, Nikol
Cvikić, Lidija ; Mikulec, Alenka
hrvatski
Primjerenost školskih udžbenika za poučavanje inojezičnih učenika hrvatskoga jezika
Učenje jezika je ključan dio intelektualnog sazrijevanja i općenito socijalizacije čovjeka. Određeno je kroz brojne komponente, među kojima su najznačajnije motivacija, kognicija i emocije. U suvremenim programima načina održavanja nastave od učenika se zahtijeva aktivna uloga te je zbog toga važan element uspješnog učenja kvalitetno poučavanje. Međutim, praksa pokazuje kako učiteljima u radu s učenicima ono može biti veliki izazov. Još veći izazov predstavlja rad s inojezičnim učenicima koji se prema važećoj hrvatskoj pravnoj regulativi dijele na djecu državljane Republike Hrvatske koja se vraćaju iz inozemstva, djecu koja su članovi obitelji država članica Europske unije, djecu stranaca s pravom boravka ili prebivališta u Republici Hrvatskoj i djecu pripadnike nacionalnih manjina. S obzirom na to da za njih učenje hrvatskoga jezika predstavlja posebne napore, učiteljima je glavni izazov kako da probude njihov interes za učenje jezika, pronađu prikladne metode za poučavanje inojezičnih učenika te naposljetku ostvare ciljeve i planirane ishode učenja. Nadalje, važno sredstvo učenja jezika predstavljaju udžbenici iz pojedinih nastavnih predmeta te njihova primjerenost za poučavanje inojezičnih učenika hrvatskoga jezika.
inojezični učenici, jezik, školski udžbenici, hrvatski kao ini jezik
nije evidentirano
engleski
Suitability of school textbooks for teaching foreign language students of the Croatian language
nije evidentirano
non-native speakers, language, textbooks, Croatian language as non-native
nije evidentirano
Podaci o izdanju
60
12.07.2022.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb