Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

ETIČKI ASPEKTI UTJECAJA OGLAŠAVANJA NA KRŠENJE PRAVA DJETETA (CROSBI ID 452166)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Kokorić, Ivana ETIČKI ASPEKTI UTJECAJA OGLAŠAVANJA NA KRŠENJE PRAVA DJETETA / Kelam, Ivica (mentor); Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2022

Podaci o odgovornosti

Kokorić, Ivana

Kelam, Ivica

hrvatski

ETIČKI ASPEKTI UTJECAJA OGLAŠAVANJA NA KRŠENJE PRAVA DJETETA

Oglašavanje je danas jedan od najraširenijih načina komunikacije u svrhu promoviranja proizvoda i ideja. Cijela populacija je ciljana skupina, a u to spadaju i djeca. Iako smo svi u djetinjstvu bili izloženi nekom načinu oglašavanja, suvremeno doba pojavom interneta razvilo se žustro i brzo, pa se tako mijenja i tržište i sam način oglašavanja. Kako bi oglašavanje bilo etično i primjereno, moraju postojati određene zakonske restrikcije koje navode točne načine i jasno definirane dopuštene metode oglašavanja, no pitanje je u kojem smjeru se ti zakoni kreću. U pogledu oglašavanja namijenjenog isključivo djeci predškolske dobi jasno je da sadržaj poruke ne smije imati alkohol, droge, cigarete niti bilo kakav sličan proizvod. Jasno je i da to ne bi trebao biti nikakav seksualan sadržaj, sadržaj o igrama na sreću, nasilan sadržaj... No, ne bi li bilo moralnije kada oglašavanje uopće ne bi bilo namijenjeno djeci? Zakon se oblikuje tako da izbjegava glavno pitanje – imaju li djeca kognitivnu sposobnost razlikovanja onoga što oglašavač tvrdi i onoga što im je zaista potrebno? Poznato je da djeca, osobito djeca predškolske dobi, teško ili uopće ne shvaćaju razlike između npr. crtanog filma kojeg gledaju i oglasa. Mnoga istraživanja pokazuju da djeca do 8. godine života vjeruju oglasima i porukama koje one prenose, a glavni cilj oglašivača je do desete godine života dijete učiniti vjernim njihovim proizvodima.

djeca, oglašavanje, marketing, etika

nije evidentirano

engleski

ETHICAL ASPECTS OF ADVERTISING INFLUENCE TO THE VIOLATION OF CHILD'S RIGHTS

nije evidentirano

children, advertising, marketing, ethics

nije evidentirano

Podaci o izdanju

23

22.09.2022.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti)