ETIČKI ASPEKTI UTJECAJA OGLAŠAVANJA NA KRŠENJE PRAVA DJETETA (CROSBI ID 452166)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Kokorić, Ivana
Kelam, Ivica
hrvatski
ETIČKI ASPEKTI UTJECAJA OGLAŠAVANJA NA KRŠENJE PRAVA DJETETA
Oglašavanje je danas jedan od najraširenijih načina komunikacije u svrhu promoviranja proizvoda i ideja. Cijela populacija je ciljana skupina, a u to spadaju i djeca. Iako smo svi u djetinjstvu bili izloženi nekom načinu oglašavanja, suvremeno doba pojavom interneta razvilo se žustro i brzo, pa se tako mijenja i tržište i sam način oglašavanja. Kako bi oglašavanje bilo etično i primjereno, moraju postojati određene zakonske restrikcije koje navode točne načine i jasno definirane dopuštene metode oglašavanja, no pitanje je u kojem smjeru se ti zakoni kreću. U pogledu oglašavanja namijenjenog isključivo djeci predškolske dobi jasno je da sadržaj poruke ne smije imati alkohol, droge, cigarete niti bilo kakav sličan proizvod. Jasno je i da to ne bi trebao biti nikakav seksualan sadržaj, sadržaj o igrama na sreću, nasilan sadržaj... No, ne bi li bilo moralnije kada oglašavanje uopće ne bi bilo namijenjeno djeci? Zakon se oblikuje tako da izbjegava glavno pitanje – imaju li djeca kognitivnu sposobnost razlikovanja onoga što oglašavač tvrdi i onoga što im je zaista potrebno? Poznato je da djeca, osobito djeca predškolske dobi, teško ili uopće ne shvaćaju razlike između npr. crtanog filma kojeg gledaju i oglasa. Mnoga istraživanja pokazuju da djeca do 8. godine života vjeruju oglasima i porukama koje one prenose, a glavni cilj oglašivača je do desete godine života dijete učiniti vjernim njihovim proizvodima.
djeca, oglašavanje, marketing, etika
nije evidentirano
engleski
ETHICAL ASPECTS OF ADVERTISING INFLUENCE TO THE VIOLATION OF CHILD'S RIGHTS
nije evidentirano
children, advertising, marketing, ethics
nije evidentirano
Podaci o izdanju
23
22.09.2022.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Osijek