Ekonomija spasenja i projekt Ekonomija zajedništva - Mogući odgovor na potrošački mentalitet i profitnu ekonomiju (CROSBI ID 452165)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Rašić, Katarina
Kovač, Nedjeljka Valerija
hrvatski
Ekonomija spasenja i projekt Ekonomija zajedništva - Mogući odgovor na potrošački mentalitet i profitnu ekonomiju
Temeljni cilj ovog diplomskog rada je predstaviti povezanost ekonomije spasenja i Ekonomije zajedništva kao mogući odgovor na potrošački mentalitet i profitnu ekonomiju. U prvom dijelu rada predstavljen je Božji naum i ekonomija spasenja. Polazi se od samog pojma „ekonomija spasenja“ koja obuhvaća cjelinu sredstava kojima se Bog poslužio da bi spasio čovječanstvo. Potom se ističe uloga Isusa Krista u sveopćem Božjem spasenju te važnost Crkve kao zajednice vjernika koju je Krist ustanovio kako bi ona bila posrednica „ekonomije spasenja“. Također se ističe i važnost misijske djelatnosti pomoću kojih se ostvaruje „povijest spasenja“ u aktualnom društvu i svijetu. Drugi dio rada iznosi kritiku profitne ekonomije i potrošačkog mentaliteta kojeg karakteriziraju hedonizam, ostvarenje sve veće profiti, bazirana na kulturi „imati“, a ne na „biti“ te se tako suvremeni čovjek udaljava od izvorne ideje Božjeg sveopćeg spasenja. Također je predstavljeno kako je konzumerizam povezan sa iskorištavanjem radnika i povredama njihovih osnovnih radničkih prava. U trećem dijelu rada predstavljen je novi i pravedniji ekonomski model – Ekonomija zajedništva koja svojim djelovanjem vraća temeljne vrijednosti u društvu te je usmjerena na pomaganje potrebitima i brigu za opće dobro. Ekonomija zajedništva svojim primjerom i radom želi pokazati da postoji bolji i ekonomičniji način trošenja zarađenih resursa. Ona, baš kao i Božji naum spasenja, uključuje svakog čovjeka te postaje način života. Projekt Ekonomije zajedništva nastoji svakom čovjeku vratiti dostojanstvo te brinuti se za opće dobro.
Božji naum spasenja ; ekonomija spasenja ; potrošački mentalitet ; ekonomija zajedništva ; kultura davanja
nije evidentirano
engleski
Economy of Salvation and Economy of Communion - A Possible Response to the Consumer Mentality and Profit Economy
nije evidentirano
God's plan of salvation ; economy of salvation ; consumer mentality ; economy of community ; culture of giving
nije evidentirano
Podaci o izdanju
42
22.09.2022.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb
Zagreb