Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Utjecaj boje i oblika na usmjeravanje pažnje kod promatrača (CROSBI ID 452102)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Huremović, Ena Utjecaj boje i oblika na usmjeravanje pažnje kod promatrača / Hajdek, Krunoslav (mentor); Varaždin, Sveučilište Sjever, . 2022

Podaci o odgovornosti

Huremović, Ena

Hajdek, Krunoslav

hrvatski

Utjecaj boje i oblika na usmjeravanje pažnje kod promatrača

Posljednjih godina naša je okolina postala invazivnija i poticajnija nego ikad. Ljudi moraju pažljivo birati što će tražiti u svom pretjerano stimuliranom svakodnevnom životu. Jedni od načina za privući vizualnu pozornost, koji čak mogu prekinuti kognitivni zadatak koji se obavlja, su boja i oblik. Ovaj rad objedinjuje različite podatke koji se tiču percepcije boja i oblika i strukturiran je oko te dvije stavke. U prvom dijelu je kratak uvod u rad gdje se objašnjavaju pitanja kojim ćemo se baviti i iznose se glavni doprinosi ovog rada. Zatim u drugom dijelu objašnjavamo anatomiju i fiziologiju oka. Također razgovaramo i o različitim kongenitalnim ili stečenim patologijama koje oštećuju vid boja. U trećem poglavlju, gledamo kako definirati različite aspekte boje: njezinu fizičku i psihičku percepciju i mjerenje. Nakon toga slijedi poglavlje o oblicima. Posljednji dio je eksperimentalni dio. Tu smo postavili pitanje: privlači li svaki oblik i boja pažnju promatrača na sličan način? Cilj nam je istražiti postoje li boje koje imaju veću vizualnu snagu od ostalih boja i stoga mogu više zaokupiti pozornost promatrača, neovisno o pozadini (npr. boji ili slici). Također raspravljamo na koji je način vizualna pozornost posebno osjetljiva na takve vizualne poruke. Za tu je svrhu razvijen perceptivni eksperiment u kojemu su ispitane preferencije ispitanika i dobivene su čitljive kompozicije boja i oblika. Kao rezultat ovog istraživanja, otkrili smo da boja pozadine, u slučaju nekih boja, nema značajan utjecaj na percepciju vizualne poruke, čak i ako je namijenjena privući i zadržati pozornost promatrača. Oblici, poput trokuta i pravilnih oblika, su se pokazali kao moćan alat za privlačenje pažnje. Postoji znatna razlika u preferenciji određenih oblika ovisno o spolu.

vizualna psihofizika ; kompozicije boja ; oblici ; vizualna pozornost

nije evidentirano

engleski

The influence of color and shape on the focus of the observer's attention

nije evidentirano

visual psychophysics ; color compositions ; forms ; visual attention

nije evidentirano

Podaci o izdanju

55

19.09.2022.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Sveučilište Sjever

Varaždin

Povezanost rada

Grafička tehnologija, Informacijske i komunikacijske znanosti