Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Supostavna analiza ovladanosti razrednim jezikom studenata i nastavnika engleskoga i njemačkoga kao inoga jezika (CROSBI ID 723231)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Landsman Vinković, Mirela ; Lütze-Miculinić, Marija Supostavna analiza ovladanosti razrednim jezikom studenata i nastavnika engleskoga i njemačkoga kao inoga jezika // Jezično i izvanjezično u međudjelovanju / Matešić, Mihaela ; Nigoević, Magdalena (ur.). Zagreb: Srednja Europa, 2022. str. 21-38

Podaci o odgovornosti

Landsman Vinković, Mirela ; Lütze-Miculinić, Marija

hrvatski

Supostavna analiza ovladanosti razrednim jezikom studenata i nastavnika engleskoga i njemačkoga kao inoga jezika

Članak predstavlja supostavnu analizu dvaju istraživanja provedenih među nastavnicima pripravnicima i nastavnicima s višegodišnjim iskustvom njemačkoga odnosno engleskoga kao inoga jezika te studentima završne godine nastavničkoga smjera studija germanistike odnosno anglistike na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Cilj je bio utvrditi njihovu jezičnu kompetenciju s težištem na razini poznavanja razrednoga jezika. Riječ je o posebnom varijetetu standardnoga jezika koji se rabi u razrednim situacijama – bilo primarnima, usmjerenim na ostvarenje nastavnih ciljeva, bilo sekundarnima, koje obuhvaćaju ukupan razredni diskurs. O suvremenosti i važnosti teme za obrazovanje nastavnika svjedoče brojni strani i domaći recentni radovi i istraživanja na temu razrednoga jezika. Istraživanje poznavanja engleskoga razrednoga jezika nadovezuje se na istovjetno istraživanje poznavanja njemačkoga razrednoga jezika kojega su rezultati predstavljeni na 31. međunarodnom znanstvenom skupu Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku (Rijeka 2017). Oba se istraživanja oslanjaju na isti instrument: upitnik i dijagnostički test provjere leksičkih, gramatičkih i pragmatičkih sastavnica razrednoga jezika. Ispitanici su neizvorni govornici njemačkoga odnosno engleskoga jezika kojima je hrvatski materinski jezik. Iz istraživanja su isključeni izvorni govornici engleskoga/njemačkoga jezika jer se smatra se da su ti ispitanici bili neinstitucionalizirano izloženi stjecanju razrednoga jezika u prirodnom okruženju. Supostavna je analiza dvaju istraživanja dovela do sljedećih rezultata: 1. uključivanje istoga instrumenta za jezične parove hrvatski-njemački i hrvatski-engleski pokazalo se korisnim, 2. utvrđena je razina poznavanja razrednoga jezika za njemački i engleski jezik, 3. utvrđena su specifična gramatička, terminološka i pragmatička područja razrednoga jezika koja studentima i nastavnicima njemačkoga i engleskoga jezika predstavljaju poteškoće. Rezultati istraživanja pružaju informaciju o jezično-pragmatičkim sadržajima kojima u izobrazbi budućih nastavnika njemačkoga i engleskoga jezika valja posvetiti posebnu pozornost u vidu izrade prikladnih studijskih programa i nastavnih materijala.

njemački razredni jezik, engleski razredni jezik, jezična kompetencija nastavnika i studenata

nije evidentirano

engleski

Contrastive Analysis of Mastering Classroom Language by Students and Teachers of English and German as a Foreign Language

nije evidentirano

Classroom English - Classroom German - Language Skills of Teachers and Students

nije evidentirano

Podaci o prilogu

21-38.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Jezično i izvanjezično u međudjelovanju

Matešić, Mihaela ; Nigoević, Magdalena

Zagreb: Srednja Europa

978-953-8281-52-5

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija