Poticanje višejezičnosti u dječjem vrtiću s hrvatskim kao drugim ili stranim jezikom (CROSBI ID 452097)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Meguire, Tess Katarina
Cvikić, Lidija
hrvatski
Poticanje višejezičnosti u dječjem vrtiću s hrvatskim kao drugim ili stranim jezikom
U ovom završnom radu bit će pobliže objašnjen pojam materinskog jezika, pojam dvojezičnosti te nekoliko različitih vrsta usvajanja dvaju jezika kao što su dvojezičnost kao prvi jezik, dvojezično usvajanje prvoga jezika, dva prva jezika ili dvojezično usvajanje prvih jezika. Isto tako, rad donosi objašnjenje razlika između drugog i stranog jezika te pojam višejezičnosti, kao i njezine važnosti i dobrobiti za dječji razvoj. Bit će objašnjen način i redoslijed usvajanja drugog jezika u ranoj i predškolskoj dobi, objašnjena uloga dobi za ovladavanje jezikom te koji sve čimbenici utječu na ovladavanje prvim i drugim jezikom. Uz to, bit će predstavljeni jezik i jezične djelatnosti iz Kurikuluma ranog i predškolskoga odgoja i obrazovanja te važnost fleksibilnosti i obostrane komunikacije roditelja i odgajatelja za što uspješnije djetetovo savladavanje odgojno-obrazovnih programa. Središnji dio rada odnosi se na nacionalne manjine i manjinske jezike te organizaciju odgojno-obrazovnih aktivnosti/programa za djecu nacionalnih manjina. U ovom dijelu su navedeni primjeri dječjih vrtića u kojima se provode dvojezični programi za djecu pripadnike nacionalne manjine.
materinski jezik, dvojezičnost, predškolska odgojno-obrazovna ustanova, nacionalne manjine
nije evidentirano
engleski
Encouraging multilingualism in kindergarten s Croatian as a second or foreign language
nije evidentirano
mother tongue, bilingualism, preschool educational institution, national minorities
nije evidentirano
Podaci o izdanju
32
16.09.2022.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb