Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kako učiniti muzikologiju dostupnijom uz pomoć radija? Poredbena analiza slušalačkih navika i preferencija njemačkih i hrvatskih slušatelja umjetničke glazbe na radiju. Studija slučaja - emisija Hrvatski glazbeni abecedarij Hrvatskoga radija (CROSBI ID 314016)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Čunko, Tatjana Kako učiniti muzikologiju dostupnijom uz pomoć radija? Poredbena analiza slušalačkih navika i preferencija njemačkih i hrvatskih slušatelja umjetničke glazbe na radiju. Studija slučaja - emisija Hrvatski glazbeni abecedarij Hrvatskoga radija // Arti musices : hrvatski muzikološki zbornik, 52 (2021), 1; 95-129. doi: 10.21857/ypn4oc1xd9

Podaci o odgovornosti

Čunko, Tatjana

hrvatski

Kako učiniti muzikologiju dostupnijom uz pomoć radija? Poredbena analiza slušalačkih navika i preferencija njemačkih i hrvatskih slušatelja umjetničke glazbe na radiju. Studija slučaja - emisija Hrvatski glazbeni abecedarij Hrvatskoga radija

Članak predstavlja emisiju Hrvatski glazbeni abecedarij Hrvatskoga radija, jednu od brojnih emisija Trećeg programa Hrvatskoga radija (HR3), jedine specijalizirane radio stanice za kulturu u Hrvatskoj, kao studiju slučaja čini se uspješnoga pokušaja da se znanstveni muzikološki tekstovi približe širem krugu slušatelja. Rezultati istraživanja hrvatskoga radijskog tržišta objavljeni 2015. govore u prilog tome da hrvatske slušatelje zanimaju (i) znanstveni muzikološki tekstovi emitirani na radiju. Ti su rezultati uspoređeni i nadopunjeni s rezultatima njemačkoga istraživanja provedenog 2006. koji objašnjavaju očekivanja njemačkih slušatelja umjetničke glazbe i tako pomažu razumjeti očekivanja hrvatskih slušatelja umjetničke glazbe, koja dosad u Hrvatskoj nisu provedena. Hrvatsko istraživanje otkriva da su hrvatski slušatelji spremni slušati čak i do pola sata govora ako ih zanima tema, što podupire pokušaje predstavljanja znanstvenih muzikoloških tekstova na radiju, jer se među temama koje zanimaju hrvatske slušatelje navode kulturna baština i suvremena kultura. Hrvatski muzikolozi koji su studirali muzikologiju i glazbenu publicistiku dobro poznaju radio kao medij i stoga rado objavljuju svoje tekstove ne samo u stručnim i znanstvenim časopisima nego i na HR3. Da bi se to dogodilo, presudni su volja i zanimanje urednika Hrvatskoga radija, vrsnih muzikologa i novinara, ali i njihovih nadređenih. Od pokretanja Trećeg programa Hrvatskoga radija (1964.) i Odsjeka za muzikologiju na Muzičkoj akademiji u Zagrebu (1970.), koji je od 1977. do 1994. nosio naziv Odsjek za muzikologiju i glazbenu publicistiku, ti su uvjeti bili zadovoljeni, sve do izbijanja pandemije Covid-19. Do tada (1964.-2020.) je HR3 redovito emitirao barem dvije emisije tjedno i dvije emisije mjesečno sa znanstvenim muzikološkim tekstovima. Pandemija je utjecala na smanjenje govora u emisijama umjetničke glazbe, a time i znanstvenog muzikološkog govora, nadamo se ne zadugo.

radio, muzikologija, muzikološki znanstveni tekst, umjetnička glazba, slušatelji

nije evidentirano

engleski

How Can Musicology Be Made More Accessible With The Help of Radio? A Comparison of the Listening Habits of German and Croatian Classical Music Radio Listeners Case Study: The Broadcast Croatian Music Alphabetarium of Croatian Radio

nije evidentirano

radio, musicology, scholarly musicological text, art music, listeners

nije evidentirano

Podaci o izdanju

52 (1)

2021.

95-129

objavljeno

0587-5455

10.21857/ypn4oc1xd9

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti

Poveznice
Indeksiranost