Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stavovi lokalnog stanovništva o kulturno- povijesnoj baštini kao nositelju identiteta destinacije – primjer Općine Nuštar (CROSBI ID 313987)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Gluvačević, Dejan ; Periša, Hrvoje Stavovi lokalnog stanovništva o kulturno- povijesnoj baštini kao nositelju identiteta destinacije – primjer Općine Nuštar // Sociologija i prostor, 60 (2022), 1; 179-203. doi: 10.5673/sip.60.1.7

Podaci o odgovornosti

Gluvačević, Dejan ; Periša, Hrvoje

hrvatski

Stavovi lokalnog stanovništva o kulturno- povijesnoj baštini kao nositelju identiteta destinacije – primjer Općine Nuštar

Svrha je rada putem istraživanja dati odgovore na ključno pitanje, a to je može li se Općina Nuštar brendirati i pozicionirati kao atraktivna turistička destinacija na području Slavonije. Da bi se dali odgovori na navedeno pitanje i počelo razmatrati u kojem je smjeru potrebno razvijati destinaciju, ključno je da lokalno stanovništvo bude uključeno u taj proces od samih početaka aktivnosti brendiranja jer upravo ono predstavlja jednog od nositelja identiteta destinacije (Anholt, 2009.: 25). Iz navedenog razloga lokalno stanovništvo čini uzorak provedenog istraživanja, koje se provodilo putem internetskih anketnih upitnika na Facebooku, ali i polustrukturiranim intervjuima, u kojima su sudjelovali pojedinci zaposleni u bitnim institucijama za Općinu i koji stoga mogu u određenoj mjeri pridonijeti promociji Općine Nuštar. Rezultati istraživanja pokazali su kako Općina Nuštar ima potencijala za turistički razvoj korištenjem resursa kulturne baštine te kako postoji razumijevanje i volja lokalnog stanovništva da bude jedan od nositelja novog identiteta destinacije. No, isto tako, istraživanjem je utvrđeno kako u Općini Nuštar, među dionicima koji bi trebali biti nositelji brenda, izostaje interes da se Općina Nuštar pozicionira kao nova turistička destinacija kontinentalne Hrvatske. Brendiranje, promatrano kao holistički pristup, zahtjeva suglasje ne samo između dionika koji upravljaju promocijom destinacije već i lokalnog stanovništva, koje je jedan od ključnih nositelja identiteta destinacije. Sve dok izostaje suglasje na navedenoj relaciji, unatoč postojanju potencijala, turistički razvoj destinacije nije moguć.

brendiranje destinacije, turizam, kultura, baština, Općina Nuštar

nije evidentirano

engleski

Attitudes of Local People on Cultural-historical Heritage as a Bearer of Destination’s Identity – Example of Nuštar Municipality

nije evidentirano

destination branding, tourism, culture, heritage, Nuštar municipility

nije evidentirano

Podaci o izdanju

60 (1)

2022.

179-203

objavljeno

1846-5226

1849-0387

10.5673/sip.60.1.7

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti

Poveznice
Indeksiranost