Odnos dominantnoga pedagogijsko – didaktičkog pristupa i didaktičke oblikovanosti udžbenika na primjeru udžbenika prirode i društva (CROSBI ID 722836)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Rajić, Višnja ; Koludrović, Morana
hrvatski
Odnos dominantnoga pedagogijsko – didaktičkog pristupa i didaktičke oblikovanosti udžbenika na primjeru udžbenika prirode i društva
Udžbenik je, neovisno o pedagogijskoj paradigmi i didaktičkom pristupu prema kojima je izrađivan, obvezno nastavno sredstvo (nastavni medij), a utemeljen je na znanstvenim činjenicama, usklađen s kurikulumskim dokumentima, primjeren dobi učenika te didaktički oblikovan. Brojni autori sugeriraju na iznimno važnu ulogu udžbenika i materijala za učenje u cjelokupnom odgojno – obrazovnom procesu nerijetko ističući kako udžbenik ima važnu ulogu u uspješnosti provedbe odgojno – obrazovne reforme (Malić, 1986). Vučenov (1982) ističe kako prestrukturiranje školskih knjiga i udžbenika predstavlja sastavni dio svake školske reforme i to tako da su transformacija nastave i promjena udžbenika uzajamno povezani te su temelj promjena u nastavnom procesu. Ipak, od osamdesetih godina prošlog stoljeća do danas nije bilo ozbiljnijih pokušaja ispitivanja tranferiranja dominantnih pedagogijsko – didaktičkih pristupa pri didaktičkom oblikovanju udžbenika. Stoga je glavni cilj ovoga kvalitativnog istraživanja bio analizirati didaktičko oblikovanje udžbenika uslijed različitih reformi, odnosno dominantnih pedagogijsko - didaktičkih pristupa tijekom posljednjih trideset godina kako bi se provjerilo je li i, ako da, na kakav način dominantni pedagogijski i didaktički pristup na didaktičko oblikovanje udžbenika te posljedično na proces učenja i poučavanja. Za provjeru cilja istraživanja odabrani su udžbenici iz prirode i društva za niže razrede osnovne škole iz devedesetih godina dvadesetog stoljeća, s početka dvijetisućitih, tijekom primjene Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda te najnoviji udžbenici nastali uslijed reforme Škola za život. Rezultati istraživanja daju uvid u stvarnu mogućnost utjecaja obrazovnih reformi na odgojno- obrazovnu praksu.
udžbenik ; didaktičko oblikovanje ; obrazovna reforma ; primarno obrazovanje ; Priroda i društvo
nije evidentirano
engleski
The relationship berween the dominant pedagogical- didactic aproach and didactic design of textbooks on the example of the science and social studies textbooks
nije evidentirano
didactic design ; educational reform ; primary education ; Science textbook
nije evidentirano
Podaci o prilogu
116-117.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
2. Međunarodna znanstvena i umjetnička koferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO2
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-8115-98-1
Podaci o skupu
2. međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija "Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2, In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević"
predavanje
20.05.2022-21.05.2022
Zagreb, Hrvatska