Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odnos dominantnoga pedagogijsko – didaktičkog pristupa i didaktičke oblikovanosti udžbenika na primjeru udžbenika prirode i društva (CROSBI ID 722836)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Rajić, Višnja ; Koludrović, Morana Odnos dominantnoga pedagogijsko – didaktičkog pristupa i didaktičke oblikovanosti udžbenika na primjeru udžbenika prirode i društva // 2. Međunarodna znanstvena i umjetnička koferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO2. Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 116-117

Podaci o odgovornosti

Rajić, Višnja ; Koludrović, Morana

hrvatski

Odnos dominantnoga pedagogijsko – didaktičkog pristupa i didaktičke oblikovanosti udžbenika na primjeru udžbenika prirode i društva

Udžbenik je, neovisno o pedagogijskoj paradigmi i didaktičkom pristupu prema kojima je izrađivan, obvezno nastavno sredstvo (nastavni medij), a utemeljen je na znanstvenim činjenicama, usklađen s kurikulumskim dokumentima, primjeren dobi učenika te didaktički oblikovan. Brojni autori sugeriraju na iznimno važnu ulogu udžbenika i materijala za učenje u cjelokupnom odgojno – obrazovnom procesu nerijetko ističući kako udžbenik ima važnu ulogu u uspješnosti provedbe odgojno – obrazovne reforme (Malić, 1986). Vučenov (1982) ističe kako prestrukturiranje školskih knjiga i udžbenika predstavlja sastavni dio svake školske reforme i to tako da su transformacija nastave i promjena udžbenika uzajamno povezani te su temelj promjena u nastavnom procesu. Ipak, od osamdesetih godina prošlog stoljeća do danas nije bilo ozbiljnijih pokušaja ispitivanja tranferiranja dominantnih pedagogijsko – didaktičkih pristupa pri didaktičkom oblikovanju udžbenika. Stoga je glavni cilj ovoga kvalitativnog istraživanja bio analizirati didaktičko oblikovanje udžbenika uslijed različitih reformi, odnosno dominantnih pedagogijsko - didaktičkih pristupa tijekom posljednjih trideset godina kako bi se provjerilo je li i, ako da, na kakav način dominantni pedagogijski i didaktički pristup na didaktičko oblikovanje udžbenika te posljedično na proces učenja i poučavanja. Za provjeru cilja istraživanja odabrani su udžbenici iz prirode i društva za niže razrede osnovne škole iz devedesetih godina dvadesetog stoljeća, s početka dvijetisućitih, tijekom primjene Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda te najnoviji udžbenici nastali uslijed reforme Škola za život. Rezultati istraživanja daju uvid u stvarnu mogućnost utjecaja obrazovnih reformi na odgojno- obrazovnu praksu.

udžbenik ; didaktičko oblikovanje ; obrazovna reforma ; primarno obrazovanje ; Priroda i društvo

nije evidentirano

engleski

The relationship berween the dominant pedagogical- didactic aproach and didactic design of textbooks on the example of the science and social studies textbooks

nije evidentirano

didactic design ; educational reform ; primary education ; Science textbook

nije evidentirano

Podaci o prilogu

116-117.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

2. Međunarodna znanstvena i umjetnička koferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO2

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-8115-98-1

Podaci o skupu

2. međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija "Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2, In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević"

predavanje

20.05.2022-21.05.2022

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija