Primjena problemskog učenja u obrazovanju učitelja (CROSBI ID 73929)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Koludrović, Morana
hrvatski
Primjena problemskog učenja u obrazovanju učitelja
Za razliku od većine studijskih programa čiji je cilj prvenstveno osposobiti pojedinca za samostalno i odgovorno obavljanje nekog posla, u visokoškolskom obrazovanju učitelja cilj je osposobiti buduće učitelje za učinkovito stjecanje kompetencija novih generacija, odnosno učenika. S obzirom na to da je suvremeni sustav odgoja i obrazovanja na svim razinama usmjeren prema stjecanju i razvoju samostalnosti, odgovornosti, metakognicije, kompetentnosti u cjeloživotnoj perspektivi, kreativnosti i slično, nameće se potreba da budući učitelji već tijekom studija budu osposobljeni za zahtjeve suvremenog odgoja i obrazovanja. Rezultati brojnih istraživanja upućuju na to da primjena nastavnih strategija problemskog, suradničkog, projektnog i istraživačkog učenja omogućuje kvalitetno osposobljavanje učitelja, utemeljeno na konstruktivističkom pristupu obrazovanju, a u ovom je radu poseban naglasak stavljen na primjenu problemskog učenja (engl. Problem - based Learning) u obrazovanju učitelja. Problemsko učenje cjelovita je i razrađena nastavna strategija koja se temelji na aktivnom učenju, pridonosi intrinzičnoj motiviranosti studenata, samoefikasnosti te razvoju i stjecanju profesionalnih i generičkih kompetencija (Albanese i Mitchell, 1993 ; Boud i Feletti, 1997 ; Koludrović, 2013) te se odmiče od tradicionalne nastave usredotočene na nastavnika i sadržaj (Vernon i Blake, 1993 ; Albanese i Mitchell, 1993 ; Engel, 1997 ; Tiwari, Lai, So, Yuen, K. 2006 ; Koludrović, 2013). U tom se smislu problemsko učenje čini iznimno korisnim u osposobljavanju učitelja za suvremenu organizaciju i realizaciju nastavnog procesa, a u ovom će radu biti analizirane mogućnosti njegove primjene u obrazovanju učitelja te će biti prikazani primjeri primjene problemskog učenja kako u neposrednom nastavnom procesu tako i u onome na daljinu.
problemsko učenje, konstruktivizam, visokoškolsko obrazovanje učitelja, profesionalne i generičke kompetencije
nije evidentirano
engleski
Application of Problem-based Learning in initial teacher education
nije evidentirano
problem-based learning (PBL), constructivism, initial teacher education, professional and generic competencies
nije evidentirano
Podaci o prilogu
134-166.
objavljeno
Podaci o knjizi
Suvremeni pristupi obrazovanju učitelja
Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja
Bjelovar : Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2022.
978-953-347-459-5