Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Primjena problemskog učenja u obrazovanju učitelja (CROSBI ID 73929)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Koludrović, Morana Primjena problemskog učenja u obrazovanju učitelja // Suvremeni pristupi obrazovanju učitelja / Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja (ur.). Bjelovar : Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 134-166

Podaci o odgovornosti

Koludrović, Morana

hrvatski

Primjena problemskog učenja u obrazovanju učitelja

Za razliku od većine studijskih programa čiji je cilj prvenstveno osposobiti pojedinca za samostalno i odgovorno obavljanje nekog posla, u visokoškolskom obrazovanju učitelja cilj je osposobiti buduće učitelje za učinkovito stjecanje kompetencija novih generacija, odnosno učenika. S obzirom na to da je suvremeni sustav odgoja i obrazovanja na svim razinama usmjeren prema stjecanju i razvoju samostalnosti, odgovornosti, metakognicije, kompetentnosti u cjeloživotnoj perspektivi, kreativnosti i slično, nameće se potreba da budući učitelji već tijekom studija budu osposobljeni za zahtjeve suvremenog odgoja i obrazovanja. Rezultati brojnih istraživanja upućuju na to da primjena nastavnih strategija problemskog, suradničkog, projektnog i istraživačkog učenja omogućuje kvalitetno osposobljavanje učitelja, utemeljeno na konstruktivističkom pristupu obrazovanju, a u ovom je radu poseban naglasak stavljen na primjenu problemskog učenja (engl. Problem - based Learning) u obrazovanju učitelja. Problemsko učenje cjelovita je i razrađena nastavna strategija koja se temelji na aktivnom učenju, pridonosi intrinzičnoj motiviranosti studenata, samoefikasnosti te razvoju i stjecanju profesionalnih i generičkih kompetencija (Albanese i Mitchell, 1993 ; Boud i Feletti, 1997 ; Koludrović, 2013) te se odmiče od tradicionalne nastave usredotočene na nastavnika i sadržaj (Vernon i Blake, 1993 ; Albanese i Mitchell, 1993 ; Engel, 1997 ; Tiwari, Lai, So, Yuen, K. 2006 ; Koludrović, 2013). U tom se smislu problemsko učenje čini iznimno korisnim u osposobljavanju učitelja za suvremenu organizaciju i realizaciju nastavnog procesa, a u ovom će radu biti analizirane mogućnosti njegove primjene u obrazovanju učitelja te će biti prikazani primjeri primjene problemskog učenja kako u neposrednom nastavnom procesu tako i u onome na daljinu.

problemsko učenje, konstruktivizam, visokoškolsko obrazovanje učitelja, profesionalne i generičke kompetencije

nije evidentirano

engleski

Application of Problem-based Learning in initial teacher education

nije evidentirano

problem-based learning (PBL), constructivism, initial teacher education, professional and generic competencies

nije evidentirano

Podaci o prilogu

134-166.

objavljeno

Podaci o knjizi

Suvremeni pristupi obrazovanju učitelja

Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja

Bjelovar : Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2022.

978-953-347-459-5

Povezanost rada

Pedagogija