Formiranje cijena u fizičkoj i online prodavaonici (CROSBI ID 451796)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Bataković, Marijana
Dunković, Dario
hrvatski
Formiranje cijena u fizičkoj i online prodavaonici
U ovom diplomskom radu objašnjeno je na koji način se formiraju cijene u maloprodaji, te koje razine maloprodajnih cijena i metode formiranja cijena postoje. Proces formiranja cijena zauzima ključno mjesto u trgovini i marketingu jer se prema cijeni određuje vrijednost robe, ostvaruju prihodi i profitabilnost poduzeća. Problem je kako formirati maloprodajne cijene u uvjetima sve veće tržišne koncentracije i konkurencije jer je sve veći pritisak na maržu i raznolikost ponude. Prodaja putem interneta je značajni oblik maloprodaje. Trošak prodaje za trgovca može biti manji u odnosu na prodaju u fizičkoj prodavaonici. Internetskom maloprodajom roba se može ponuditi krajnjim kupcima bilo gdje u svijetu tako da postoji prostor za varijabilnost cijena ovisno o tržištu. Treba ozbiljno shvatiti inoviranje u cjenovnim promocijama. Fizička prodavaonica može biti isplativa investicija ako se kupcima pruži novi, drugačiji doživljaj u kombinaciji s novim tehnološkim trendovima. Online prodavaonica omogućava bržu kupovinu, sve informacije na jednom mjestu te veći izbor artikala i lakše praćenje konkurencije. Isto tako pokazano je kako recenzije kupaca mogu utjecati na daljnju prodaju proizvoda. Za primjer usporedbe online i offline cijena je uzeto poduzeće La PIEL d.o.o. i prodavaonica BIPA. Vlasnica La PIEL poduzeća je pjevačica Lana Jurčević. Njihova osnovna djelatnost je proizvodnja proizvoda na prirodnoj bazi bez štetnih tvari. Kako bi što bolje bili uočeni koriste brojne načine cjenovne promocije kozmetičke linije.
formiranje cijena, cjenovne strategije, online i offline cijena, cjenovne promocije, programi vjernosti
Studij Menadžment i marketing maloprodaje
engleski
Pricing in the physical and online store
nije evidentirano
price formation, pricing strategies, online and offline price, price promotions, loyalty programs
nije evidentirano
Podaci o izdanju
46
15.09.2022.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb