Impact of motor learning on overall skill-related anxiety (CROSBI ID 313933)
Prilog u časopisu | kratko priopćenje | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Vidranski, Tihomir ; Klaričić Ivana ; Dragić Dejan
engleski
Impact of motor learning on overall skill-related anxiety
Svrha ovog istraživanja je utvrditi kako proces učenja motoričkog znanja utječe na anksioznost uzrokovanu upravo motoričkim znanjem koje se uči, odnosno da li namjernim izlaganjem anksioznosti u kontroliranim uvjetima može umanjiti ista putem adaptacijskih procesa u organizmu. Uzorak ispitanika je 96 studenata Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti koji su prošli 3 termina učenja zgrčke. Studenti su procjenjivali vlastitu anksioznost putem upitnika na ljestvici 1 – 4 i to prije početka učenja i prije trećeg termina učenja zgrčke. Ukupna anksioznost je konstruirana od 3 faktora: somatskog, kognitivnog i faktora samopouzdanja. Rezultati su pokazali da se studentima anksioznost manifestira najviše u faktoru samopouzdanja koji je imao najviši (najlošiji) rezultat, zatim u kognitivnom faktoru te najmanje u somatskom. Ukupna prosječna anksioznost studenata smanjila sa 2, 26 na 1, 83, a smanjenje se manifestiralo na način da se smanjio (poboljšao) rezultat u sva tri faktora anksioznosti. Na smanjenje anksioznosti su mogli imati utjecaj: adaptacijski procesi, viša razina naučenosti motoričkog znanja, kontroliranost uvjeta tijekom učenja, odnosno interakcije navedenoga. Zaključak je da proces motoričkog učenja može smanjiti s vještinom povezanu anksioznost te se i visoko anksioznim sudionicima preporučuje zadržavanje u procesu učenja.
anxiety factors ; college students ; learning process ; motor skill
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano