Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kompetencije učitelja razredne nastave u radu s učenicima s oštećenjem sluha (CROSBI ID 451627)

Ocjenski rad | diplomski rad

Manuela Pritula Kompetencije učitelja razredne nastave u radu s učenicima s oštećenjem sluha / Kudek Mirošević, Jasna ; Šarčević Ivić-Hofman, Katarina (mentor); Slavonski Brod, Sveučilište u Slavonskom Brodu, . 2022

Podaci o odgovornosti

Manuela Pritula

Kudek Mirošević, Jasna ; Šarčević Ivić-Hofman, Katarina

hrvatski

Kompetencije učitelja razredne nastave u radu s učenicima s oštećenjem sluha

Prateći razvoj događaja kroz povijest, uočava se kako djeca s teškoćama u razvoju nisu imala nikakva prava na obrazovanje. Kako je vrijeme prolazilo, sve se intenzivnije radilo na poboljšanju njihovih prava, a zatim su stekla pravo na obrazovanje u posebnim odgojno-obrazovnim ustanovama i centrima. Danas se poznaju dobrobiti odgojno-obrazovne inkluzije te se učenike s teškoćama može uključiti u redovne škole ukoliko se procijeni da su njihove mogućnosti veće u redovnom razrednom odjelu. Iako je jasno što znači inkluzija, danas u školama još uvijek teško uočavamo tu inkluzivnu praksu. Učenici s oštećenjem sluha jedna su od skupina učenika na Orijentacijskoj listi vrsta teškoća koji za uspješno pohađanje nastave trebaju individualni pristup učitelja te određenu metodičko-didaktičku potporu. Kako bi učitelj mogao to pružiti učeniku, mora posjedovati poseban sklop znanja, vještina i sposobnosti, odnosno posjedovati kompetencije koje će mu pomoći pri zadaći odgoja i obrazovanja učenika s oštećenjem sluha. U radu se donose primjeri dobre prakse u radu s učenicima s oštećenjem sluha kao i prijedlozi prilagodbi načina rada. Cilj istraživanja bio je saznati koje su kompetencije najpotrebnije učitelju za rad s učenicima s oštećenjem sluha te smatraju li se dovoljno kompetentnima za obavljanje te zadaće. Rezultati su pokazali kako su za rad s učenicima s oštećenjem sluha učitelju najvažnije komunikacijske i socijalne kompetencije, a sami učitelji se ne procjenjuju dovoljno kompetentnima za obrazovanje učenika s teškoćama te smatraju da su im potrebna dodatna usavršavanja.

odgojno-obrazovna inkluzija, učenici s oštećenjem sluha, kompetencije učitelja, individualizirani pristup, metodičko-didaktička potpora

nije evidentirano

engleski

Competences of class teachers in working with hearing impaired students

nije evidentirano

Lower-grades teachers' competences in working with hearing impaired students

nije evidentirano

Podaci o izdanju

51

08.09.2022.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Sveučilište u Slavonskom Brodu

Slavonski Brod

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Pedagogija