Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odgojni pristup djetetu jedincu u obitelji (CROSBI ID 451581)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Sečić, Ena Odgojni pristup djetetu jedincu u obitelji / Lukaš, Mirko (mentor); Osijek, Filozofski fakultet Osijek, . 2022

Podaci o odgovornosti

Sečić, Ena

Lukaš, Mirko

hrvatski

Odgojni pristup djetetu jedincu u obitelji

Zastupljenost obitelji s jednim djetetom sve više raste. Najčešći razlozi za samo jedno dijete su materijalni ili hedonistički. Jedinac kao jedino dijete u obitelji dobiva svu pažnju svojih roditelja, baka i djedova. Roditelji utječu na socijalni, emocionalni i intelektualni razvoj djeteta. Jedinac se nalazi u središtu pažnje svoje obitelji i zbog toga može usvojiti različite negativne karakteristike kao što su: sebičnost, asocijalnost i razmaženost. U odnosu na drugu djecu koja imaju braću ili sestre jedinci su više u kontaktu sa starijim osobama i zbog toga imaju razvijeniji vokabular, više mogućnosti za otkrivanje svojih potencijala i materijalnih pogodnosti. Zbog okruženosti odraslima jedinci vrlo brzo počinju i razmišljati kao odrasli. Ovisno o roditeljskom odgojnom pristupu, jedinac može postati napredniji od svojih vršnjaka i natjecateljski nastrojen jer misli kako svojim roditeljima duguje uspjeh, što za rezultat ima veliku ambicioznost i težnju perfekcionizmu. Važno je da roditelji samo s jednim djetetom objasne svom jedincu da nepodijeljenu roditeljsku ljubav i pažnju ne treba iskorištavati za ispunjavanje svojih hirova. Stoga roditelji moraju jasno postaviti granice u odgoju i odrediti što je djetetu dopušteno, a što nije.

jedinac, obitelj, odgojni pristup, prednosti i nedostaci, roditelji

nije evidentirano

engleski

An educational approach to a single child in the family

nije evidentirano

only child, family, educational approach, strengths and weaknesses, parents

nije evidentirano

Podaci o izdanju

28

05.09.2022.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet Osijek

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija