Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odrednice i ishodi osjetljivosti na odbijanje tijekom tranzicije u srednju školu (CROSBI ID 451576)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Brekalo, Maja Odrednice i ishodi osjetljivosti na odbijanje tijekom tranzicije u srednju školu / Keresteš, Gordana (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2021

Podaci o odgovornosti

Brekalo, Maja

Keresteš, Gordana

hrvatski

Odrednice i ishodi osjetljivosti na odbijanje tijekom tranzicije u srednju školu

Razdoblje tranzicije u srednju školu je zahtjevno razdoblje razvoja, a prilagodba na promjenu okoline može biti posebno izazovna za adolescente osjetljive na odbijanje. Osjetljivost na odbijanje je dispozicija ličnosti koja se odnosi na percepciju socijalnih znakova te doživljene emocije, kognicije i ponašanja u situacijama mogućeg socijalnog odbijanja. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati stabilnost, odrednice i ishode osjetljivosti na odbijanje u razdoblju tranzicije u srednju školu, kao i međuodnose vršnjačkog i roditeljskog odbijanja, osjetljivosti na odbijanje te simptoma depresivnosti, socijalne anksioznosti i agresivnosti. Provedeno je longitudinalno istraživanje s dva vala mjerenja - na početku prvog i drugog polugodišta prvog razreda srednje škole. Korištene su samoprocjene, vršnjačke i roditeljske procjene. Sudjelovalo je 886 adolescenata u oba vala mjerenja te 604 majke i 536 očeva. U razdoblju tranzicije u srednju školu osjetljivost na odbijanje je bila umjereno stabilna, a prosječne razine samoprocijenjene osjetljivosti na odbijanje bile su više na početku školske godine nego četiri mjeseca kasnije. Vršnjačko i roditeljsko odbijanje predviđali su povećanje osjetljivosti na odbijanje, a osjetljivost na odbijanje predviđala je teškoće prilagodbe. Osjetljivost na odbijanje bila je i medijator između vršnjačkog odbijanja i teškoća prilagodbe, dok je roditeljsko odbijanje imalo samo izravne efekte na teškoće prilagodbe. Rezultati ovog rada doprinose razumijevanju osjetljivosti na odbijanje, njenih odrednica i ishoda, a imaju i važne implikacije za pružanje psihološke podrške adolescentima tijekom tranzicije u srednju školu.

osjetljivost na odbijanje ; tranzicija u srednju školu ; vršnjačko i roditeljsko odbijanje ; teškoće prilagodbe

nije evidentirano

engleski

Determinants and outcomes of rejection sensitivity during the transition to high school

nije evidentirano

rejection sensitivity ; transition to high school ; parental and peer rejection ; maladjustment

nije evidentirano

Podaci o izdanju

202

16.06.2021.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice