Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Developmental changes in metacognitive self-regulation and self-efficacy of adolescents in English language and mathematics (CROSBI ID 722420)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Ivanov, Lozena ; Sorić, Izabela Developmental changes in metacognitive self-regulation and self-efficacy of adolescents in English language and mathematics // 25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup : knjiga sažetaka / Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina (ur.). Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, 2021. str. 170-170

Podaci o odgovornosti

Ivanov, Lozena ; Sorić, Izabela

engleski

Developmental changes in metacognitive self-regulation and self-efficacy of adolescents in English language and mathematics

Značajan broj istraživanja pokazuje pad u metakognitivnoj samoregulaciji i samoefikasnosti tijekom adolescencije. S ciljem provjere navedenog trenda na uzorku hrvatskih adolescenata u istraživanju je sudjelovalo 236 učenika osnovne škole (5. i 7. razred) i 237 učenika različitih gimnazijskih usmjerenja (1. i 3. razred). U skladu s dosadašnjim istraživanjima, u kojima je ustanovljena bolja samoregulacija u razdobljima koja prethode adolescenciji i stagnacija ili čak i pad tijekom ovog razdoblja, rezultati su pokazali da učenici petog razreda imaju višu metakognitivnu samoregulaciju i samoefikasnost u odnosu na starije osnovnoškolce i srednjoškolce, koji se međusobno ne razlikuju u navedenim varijablama. Sličan trend ustanovljen je u oba ispitivana područja, engleskom jeziku i matematici. Istovremeno, ocjene iz oba predmeta značajno se snižavaju od nižih razreda osnovne prema višim razredima srednje škole. Također, metakognitivna samoregulacija, samoefikasnost i ocjene više su u engleskom jeziku u odnosu na matematiku u gotovo svim ispitivanim razredima. Analize razlika prema spolu pokazuju da u području engleskog jezika učenice imaju višu samoregulaciju i bolje ocjene u odnosu na učenike, ali se u samoefikasnosti ne razlikuju. Kad je riječ o matematici, učenice i učenici ne razlikuju se u samoregulaciji i ocjenama, ali učenici imaju višu samoefikasnost. U istraživanju je potvrđena medijatorska uloga samoefikasnosti u odnosu između prethodnog postignuća i metakognitivne samoregulacije. Pri tome je u području engleskog jezika medijacija samoefikasnosti potpuna, a u matematici djelomična. Rezultati dobiveni ovim istraživanjem idu u prilog dosadašnjim spoznajama prema kojima velike promjene u biološkom, kognitivnom i socijalnom funkcioniranju koje su karakteristične za razdoblje adolescencije mogu voditi stagnaciji ili opadanju korištenja samoregulacijskih vještina, kao i važnoj ulozi motivacijskih uvjerenja za metakognitivnu samoregulaciju.

metacognitive self-regulation, self-efficacy, grades, English language, mathematics

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

170-170.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup : knjiga sažetaka

Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina

Zagreb: Sveučilište u Zagrebu

1849-6946

Podaci o skupu

25. Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB)

poster

30.09.2021-02.10.2021

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice