Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

PRIMJENJIVOST KANTOVE FILOZOFIJE ODGOJA NA RAD S DJECOM S POSEBNIM POTREBAMA U USTANOVAMA PREDŠKOLSKOG ODGOJA (CROSBI ID 451525)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Vrabac, Marija PRIMJENJIVOST KANTOVE FILOZOFIJE ODGOJA NA RAD S DJECOM S POSEBNIM POTREBAMA U USTANOVAMA PREDŠKOLSKOG ODGOJA / Kelam, Ivica (mentor); Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2022

Podaci o odgovornosti

Vrabac, Marija

Kelam, Ivica

hrvatski

PRIMJENJIVOST KANTOVE FILOZOFIJE ODGOJA NA RAD S DJECOM S POSEBNIM POTREBAMA U USTANOVAMA PREDŠKOLSKOG ODGOJA

Djeca su svakome roditelju najbitnija zanimacija i najveća ljubav. Svaki čovjek je na početku svoga postojanja bivao dijete. Ljudi nakon što postanu odrasle osobe često spominju kako im je sve bilo predivno i bezbrižno dok su bili djeca. Svako dijete zahtijeva maksimalnu brigu, ljubav, pažnju te razumijevanje. Razlog zbog čega postoje predškolske ustanove su upravo te da se djeci pruži sve prethodno navedeno te da ih se pripremi i osvijesti za viši stadij odgoja i edukacije. Djeca su živa bića, a svako živo biće je različito pa se ovaj završni rad specifično posvećuje djeci s posebnim potrebama. Postoje različiti načini odgoja djece. Završni rad se bazira na Kantovoj metodi odgoja djece s posebnim potrebama. Autoritativna metoda odgoja djeteta koja uči dijete kako da svjesno razmišlja o svojim postupcima te razvija situacijsku svjesnost. Dijete je nagrađivano kada postupi ispravno i moralno prihvatljivo ali isto tako nije kažnjeno ako krivo postupi već se djetetu pruža objašnjenje gdje je pogriješilo i ukazuje na to kako bi idući put trebalo drugačije postupiti. Završni rad vrši istraživanje u kojemu prikazuje primjenjivost Kantove metode odgoja djeteta na dijete s posebnim potrebama, odnosno dijete sa autizmom i ADHD-om. Dijete u kraćem periodu od pet dana uspijeva promijeniti način na koji postupa u određenim situacijama što rezultira poboljšanju same psihe djeteta te same socijalizacije sa ostalim pripadnicima predškolske ustanove. Cilj je bio prikazati utjecajnost Kantove metode na dijete s posebnim potrebama. Problematika se očitovala u samome početku istraživanja gdje se činilo kao da se dijete neće odmah adaptirati na novi pristup odgojitelja ali se zato sredinom istraživanja dijete toliko naviklo i adaptiralo na takav pristup da je na kraju bez previše utjecaja odgojitelja postupalo na način na koji se očekivalo i kakva je sama pretpostavka na početku bila. Početak rada upoznaje nas sa autobiografijom Immanuela Kanta te sa samom terminologijom pojmova dječji vrtić i djece s posebnim potrebama. U zadnjem dijelu rada prikazuje se istraživanje provedeno na djetetu s posebnim potrebama primjenom Kantove metode. Uspješno provedeno istraživanje sa uspješnim završetkom istraživanja doprinijelo je ne samo poboljšanju djetetovih funkcija već i unapređenju odgojiteljevog načina rada s djecom s posebnim potrebama.

dijete, posebne potrebe, Immanuel Kant, odgoj, istraživanje

nije evidentirano

engleski

Applicability of Kant's philosophy of education to work with children with special needs in preschool institutions

nije evidentirano

child, special needs, Immanuel Kant, upbringing, research

nije evidentirano

Podaci o izdanju

30

03.09.2022.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Filozofija, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti)