Kućno okružje za razvoj pismenosti i pripovijedanje hrvatsko-talijanske dvojezične djece (CROSBI ID 313264)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Dobravac, Gordana ; Zuliani Blašković, Đeni
hrvatski
Kućno okružje za razvoj pismenosti i pripovijedanje hrvatsko-talijanske dvojezične djece
Cilj je ovoga rada dvostruk. Prvi je cilj opisati obilježja kućnog okružja za razvoj pismenosti (KORP) talijansko-hrvatskih dvojezičnih obitelji, a drugi istražiti odnos KORP-a i vještine pripovijedanja dvojezične djece. U istraživanju je sudjelovalo 20 dvojezične predškolske djece s potvrđenim dominantnim znanjem hrvatskoga jezika. Vještina pripovijedanja ispitanika procijenjena je za oba jezika na razini makrostrukture i mikrostrukture. Podatci su prikupljeni pripovjednim elicitirajućem materijalom MAIN (Gagarina i sur., 2012) prilagođenim za hrvatski (Hržica i Kuvač Kraljević, 2019) i talijanski jezik (Levorato i Roch, 2019), dok su podatci o KORP-u prikupljeni upitnikom. Rezultati upućuju da aktivnosti KORP-a, čitanje knjiga i pričanje priča djeci, nemaju isti status unutar KORP-a s obzirom na jezik. Nadalje, provedeno je istraživanje dovelo do dvije spoznaje. Prvo, aktivnosti KORP-a na dominantnome jeziku podupiru pripovjedne vještine na dominantnome jeziku djeteta, dok aktivnosti na nedominantnom jeziku nemaju utjecaja na nedominantni jezik. Drugo, različite aktivnosti roditelja povezane su s različitim ishodima za dijete: često čitanje knjiga pozitivno je povezano s obilježjima mikrostrukture djetetova pripovijedanja, a rano uvođenje pričanja priča djetetu povezano je s makrostrukturom djetetova pripovijedanja.
dvojezičnost, pripovijedanje, predškolska djeca
nije evidentirano
engleski
Home Literacy Environment and Narrative Abilities in Bilingual Speakers of Croatian and Italian
nije evidentirano
home literacy development, bilingualism, narrative skills, preschoolers
nije evidentirano
Podaci o izdanju
51 (2)
2022.
233-256
objavljeno
0351-0840
2459-671X
10.22210/strjez/51-2/4