Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kućno okružje za razvoj pismenosti i pripovijedanje hrvatsko-talijanske dvojezične djece (CROSBI ID 313264)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Dobravac, Gordana ; Zuliani Blašković, Đeni Kućno okružje za razvoj pismenosti i pripovijedanje hrvatsko-talijanske dvojezične djece // Strani jezici : časopis za primijenjenu lingvistiku, 51 (2022), 2; 233-256. doi: 10.22210/strjez/51-2/4

Podaci o odgovornosti

Dobravac, Gordana ; Zuliani Blašković, Đeni

hrvatski

Kućno okružje za razvoj pismenosti i pripovijedanje hrvatsko-talijanske dvojezične djece

Cilj je ovoga rada dvostruk. Prvi je cilj opisati obilježja kućnog okružja za razvoj pismenosti (KORP) talijansko-hrvatskih dvojezičnih obitelji, a drugi istražiti odnos KORP-a i vještine pripovijedanja dvojezične djece. U istraživanju je sudjelovalo 20 dvojezične predškolske djece s potvrđenim dominantnim znanjem hrvatskoga jezika. Vještina pripovijedanja ispitanika procijenjena je za oba jezika na razini makrostrukture i mikrostrukture. Podatci su prikupljeni pripovjednim elicitirajućem materijalom MAIN (Gagarina i sur., 2012) prilagođenim za hrvatski (Hržica i Kuvač Kraljević, 2019) i talijanski jezik (Levorato i Roch, 2019), dok su podatci o KORP-u prikupljeni upitnikom. Rezultati upućuju da aktivnosti KORP-a, čitanje knjiga i pričanje priča djeci, nemaju isti status unutar KORP-a s obzirom na jezik. Nadalje, provedeno je istraživanje dovelo do dvije spoznaje. Prvo, aktivnosti KORP-a na dominantnome jeziku podupiru pripovjedne vještine na dominantnome jeziku djeteta, dok aktivnosti na nedominantnom jeziku nemaju utjecaja na nedominantni jezik. Drugo, različite aktivnosti roditelja povezane su s različitim ishodima za dijete: često čitanje knjiga pozitivno je povezano s obilježjima mikrostrukture djetetova pripovijedanja, a rano uvođenje pričanja priča djetetu povezano je s makrostrukturom djetetova pripovijedanja.

dvojezičnost, pripovijedanje, predškolska djeca

nije evidentirano

engleski

Home Literacy Environment and Narrative Abilities in Bilingual Speakers of Croatian and Italian

nije evidentirano

home literacy development, bilingualism, narrative skills, preschoolers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

51 (2)

2022.

233-256

objavljeno

0351-0840

2459-671X

10.22210/strjez/51-2/4

Povezanost rada

Filologija, Obrazovne znanosti

Poveznice