Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

3D modeling software and modern web technologies in Computer game development (CROSBI ID 721991)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Deskar, Barbara ; Skala, Tibor ; Maričević, Marko ; Horvat, Lara 3D modeling software and modern web technologies in Computer game development // Printing & design 2022 / Žiljak Gršić, Jana (ur.). Zagreb: FotoSoft (FS), 2022. str. 71-80

Podaci o odgovornosti

Deskar, Barbara ; Skala, Tibor ; Maričević, Marko ; Horvat, Lara

hrvatski

3D modeling software and modern web technologies in Computer game development

U ovom radu bit će prikazane i pojašnjene tehnologije čija kombinacija omogućuje korištenje mogućnosti 3D grafike na webu, te samim time potencijal pri razvoju računalnih igara. WebGL je JavaScript API (eng. Application Programming Interface) koji omogućuje renderiranje 2D i 3D grafike visokih performansi unutar web preglednika. Međutim, kako je direktno iscrtavanje 3D objekata u WebGL-u izrazito zahtjevno, počele su se razvijati biblioteke koje omogućuju jednostavnije i brže kreiranje takvih sadržaja. Jedna od poznatijih takvih biblioteka je Three.js. Osim jednostavnosti korištenja i dobrih performansi, Three.js ima dobru dokumentaciju s puno raznovrsnih primjera, a dodatni je benefit mogućnost uvoza 3D modela i animacija iz Cineme4D, Blendera, 3ds Maxa i drugih alata za 3D modeliranje. Nakon definiranja osnova bit će istražene naprednije tehnike za prikaz čestica, fizike, interakcije i animacije. Također će biti prikazane metode izrade optimiziranih modela u Cinemi4D i Blenderu. Na temelju postojećih primjera prikazat će se potencijal ovakvog koncepta pri izradi računalnih igara. Iako variraju u kvaliteti i važnosti primjene, primjeri demonstriraju mogućnosti naprednih web tehnologija i 3D grafike te služe kao motivacija za njihov daljnji razvoj i istraživanje. Navedene tehnologije imaju velike mogućnosti, no njihova primjena i dalje nije toliko učestala te je cilj ovog rada istražiti potencijal i granice tih alata te njihovu mogućnost korištenja u području grafičke tehnologije poglavito računarske grafike.

WebGL, Three.js, Blender, Cinema4d, računalne igre

nije evidentirano

engleski

Upotreba softvera za 3D modeliranje i novih web tehnologija prilikom izrade računalnih igara

nije evidentirano

WebGL, Three.js, Blender, Cinema4d, computer games

nije evidentirano

Podaci o prilogu

71-80.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Printing & design 2022

Žiljak Gršić, Jana

Zagreb: FotoSoft (FS)

2459-8836

2459-8836

Podaci o skupu

Međunarodni znanstveni skup Tiskarstvo i dizajn 2022

predavanje

11.05.2022-12.05.2022

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Povezane osobe




Grafička tehnologija, Računarstvo