Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Model vrjednovanja transformacijskoga potencijala željezničkih koridora u gradovima (CROSBI ID 451207)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Jurković, Željka Model vrjednovanja transformacijskoga potencijala željezničkih koridora u gradovima / Jukić, Tihomir (mentor); Zagreb, Arhitektonski fakultet, 2019

Podaci o odgovornosti

Jurković, Željka

Jukić, Tihomir

hrvatski

Model vrjednovanja transformacijskoga potencijala željezničkih koridora u gradovima

Održivost prostorno-prometnog razvoja gradova u direktnoj je korelaciji s ukupnim održivim razvojem urbaniziranog svijeta. Razvoj gradova u 21. stoljeću primarno se temelji na rekonstrukciji i prenamjeni postojećih izgrađenih dijelova, izgradnji neizgrađenih dijelova te povećanju gustoće izgradnje i gustoće stanovanja. Pod pojmom željeznički koridori podrazumijeva se zemljište na kojemu se nalazi željeznica (prometna infrastruktura) te neposredni okoliš (okolni izgrađeni ili neizgrađeni prostor) koji neposredno graniči sa željeznicom. Prostori koje zauzimaju željeznice prepoznaju se kao potencijali za urbanu transformaciju. Željeznički koridori potencijal su za urbanu transformaciju gradova, budući da prolaze centralnim gradskim područjima, zauzimaju velike površine i imaju linearni prostorni kontinuitet. Povijesni i prostorni kontekst razvoja željeznice istražuje se na primjeru tri slavonska grada koja su odabrana temeljem kvantitativnih i kvalitativnih kriterija: Osijeku, Vinkovcima i Slavonskom Brodu. Teorijski i praktično istražuje se problematika vrednovanja transformacijskoga potencijala željezničkih koridora. Kroz postupak istraživanja utvrđen je teorijski model koji sadržava analitički i dinamički dio, a karakteristika modela je kompleksnost i integralnost. Prostori s najvećim potencijalom transformacije su prostori s najviše postojećih problema, čijom će se transformacijom zadovoljiti najviše ciljeva transformacije, bilo da se radi o novoj izgradnji unutar prostora koridora ili o rekonstrukciji postojećih izgrađenih prostora. Za utvrđivanje ovih složenih suodnosa izrađuju se interaktivne matrice. Primarno se formiraju tri osnovne matrice korelacije povezanosti problema i rješavanja ciljeva te potreban broj sekundarnih matrica. Praktična provjera modela istražuje se na primjeru grada Osijeka. Istraživanje je pokazalo da je urbanistička transformacija željezničkih koridora potrebna u onim gradovima u kojima željeznica ograničava širenje ili integriranje dijelova grada, u gradovima u kojima se željeznički promet izmješta te u gradovima u kojima željeznica jeste ili će postati javni gradski prometni sustav. Istraživanje je potvrdilo inicijalnu tezu da se transformacija željezničkih koridora u gradske razvojne koridore treba provoditi sukladno utvrđenom modelu vrjednovanja koji je temeljen na znanstvenom pristupu.

Grad ; Željeznica ; Koridor ; Potencijal ; Transformacija

nije evidentirano

engleski

Evaluation model of the transformation potential of railway corridors within cities

nije evidentirano

City ; Rail ; Corridor ; Potential ; Transformation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

149

30.09.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Arhitektonski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Arhitektura i urbanizam