Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

18. međunarodni simpozij o kvaliteti, Zbornik radova, Kvaliteta kao strategija (CROSBI ID 22092)

Urednička knjiga | zbornik radova s konferencije | međunarodna recenzija

18. međunarodni simpozij o kvaliteti, Zbornik radova, Kvaliteta kao strategija / Drljača, Miroslav (ur.) Zagreb: Hrvatsko društvo menadžera kvalitete, 2017

Podaci o odgovornosti

Drljača, Miroslav

hrvatski

18. međunarodni simpozij o kvaliteti, Zbornik radova, Kvaliteta kao strategija

Zaključci 18. međunarodnog simpozija o kvaliteti Vodice, Hrvatska, 22.-24.3.2017. 18. međunarodni simpozij o kvaliteti u organizaciji Hrvatskog društva menadžera kvalitete (HDMK) održan je od 22. do 24. ožujka 2017. godine u Vodicama. Suorganizatori simpozija su: 1) MSEECQI – Middle and South East European Countries Quality Initiative ; 2) Herzen State Pedagogical University, Faculty of Management, St. Petersburg, Rusija ; 3) Department of Production Engineering and Safety, Faculty of Management Czestochowa, University of Technology, Czestochowa, Poljska ; 4) Sveučilište Sjever, Varaždin – Koprivnica, Hrvatska i 5) Veleučilište u Šibeniku, Šibenik, Hrvatska. Simpozij je održan pod radnim nazivom ; „KVALITETA KAO STRETEGIJA“ Pokrovitelji simpozija bili su: Ministarstvo zaštite okoliša i prirode, Hrvatska gospodarska komora, Hrvatska akreditacijska agencija, Državni zavod za mjeriteljstvo, Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj, Šibensko – kninska županija, Grad Vodice, Turistička zajednica grada Vodica, Turistička zajednica Zagrebačke županije, Ekonomski fakultet u Zagrebu (Poslijediplomski specijalistički studij Upravljanje kvalitetom). Medijski pokrovitelji bili su: Kvalitet & izvrsnost, Beograd ; Poslovni savjetnik, Zagreb ; Privredni vjesnik, Zagreb ; Portal Kvalitet, Beograd ; Portal Info Vodice, Vodice. Donatori i sponzori bili su: Hrvatska gospodarska komora ; Hrvatska kontrola zračne plovidbe ; Oskar – Centar za razvoj i kvalitetu, Zagreb ; Oskar Edukos, Zagreb ; Sveučilište Sjever, Varaždin – Koprivnica ; Turistička zajednica Zagrebačke županije ; Visoko učilište Algebra, Zagreb ; Zračna luka Zagreb. Na simpoziju je sudjelovalo oko 120 sudionika iz Hrvatske i inozemstva i to iz: Bosne i Hercegovine, Češke, Finske, Italije, Mađarske, Njemačke, Poljske, Rumunjske, Rusije, Srbije i Ujedinjenog Kraljevstva. Među sudionicima bili su i studenti i profesori Veleučilišta u Šibeniku. U okviru simpozija održan je Okrugli stol na temu: „Kvaliteta kao strategija“, na kojem su sudjelovali panelisti iz četiri zemlje te sudionici iz 10 zemalja. Održan je sastanak Upravnog odbora MSEECQI koju čini petnaest institucija i organizacija iz osam zemalja. Održana je promocija knjige koje su autori: Renata Stasiak Betlejewska (Poljska), Marek Potkány (Slovačka) i Luminita Parv (Rumunjska), pod naslovom: „Contemporary trends in the innovative production and services management“ (Suvremeni trendovi u upravljanju proizvodnjom i uslugama), izdavača Hrvatskog društva menadžera kvalitete i Polskietowarzystwo Ekonomiczne, Odzial w Czestochowie, Polska, izdane u Poljskoj 2016. godine, a koju je HDMK nagradilo kao „Knjigu godine 2016“. Uručene su diplome novoj generaciji EOQ menadžera i auditora kvalitete kao i ostalih sustava upravljanja, koji su u proteklih godinu dana završili školovanje prema harmoniziranoj shemi Europske organizacije za kvalitetu ili su produljili važenje svojih diploma. Zbornik radova koji prati simpozij (knjiga i CD) sadrži 36 znanstvenih i stručnih radova autora iz 11 zemalja svijeta. Nakon prezentiranih radova i održanih rasprava, Upravni odbor HDMK formulirao je slijedeće zaključke simpozija: 1. Najviše radova odnosilo se na tematske cjeline: Upravljanje održivim razvojem, Kvaliteta u proizvodnji i građevinarstvu, Kvaliteta u zdravstvu i turizmu i Kvaliteta kao strategija. 2. Problemi zdravlja i sigurnosti radnika u suvremenom svjetskom gospodarstvu koji se reflektiraju na osobne patnje radnika i njihovih obitelji te ogromne troškove za poduzeća i društvo u cjelini mogu se riješiti kroz osposobljenost organizacija za izradu valjanih, a ne formalnih, procjena rizika, korištenjem suvremenih metoda i alata te uvođenjem sustava proaktivnog upravljanja rizicima. 3. Građevinski sektor jedan je od najvažnijih sektora globalne ekonomije. Kvaliteta proizvoda i usluga u građevinarstvu i njezina kontrola ne čine samo ekonomski aspekt. To je ujedno tehnički i socijalni kontekst koji utječe, ne samo na konačnu cijenu, već ima utjecaj i na buduće troškova održavanja objekata. 4. Zajednički cilj svih zainteresiranih strana u turizmu bi trebao biti stalno ulaganje u turističku ponudu, ne samo po pitanju napredovanja u vidu arhitektonskih i materijalnih dostignuća, već ponajviše po pitanju ulaganja u edukaciju svih sudionika turističke destinacije kao i u ostvarivanje humanog pristupa temeljenog na suradnji, tradiciji, kulturi i potvrđivanju identiteta određene destinacije kroz turističku djelatnost. 5. Uspostavljanje i stalno poboljšavanje kvalitete obrazovanja jedan je od najvažnijih ciljeva suvremenog obrazovanja. Kvaliteta kao strategija u obrazovanju trebala bi naglasak stavljati na udovoljavanje standardima i očekivanjima svih dionika u sustavu obrazovanja i znanosti, kao i društva u cjelini, uz stalno unapređivanje poslovnih procesa. Da bi se to postiglo nužno je dodatno usavršavanje nastavnika i rukovodstva obrazovnih organizacija. 6. Hrvatska je u proteklih dvadeset i pet godina imala različite koncepte (strategije) razvoja: 1) pretvorbu i privatizaciju ; 2) pristupanje euroatlantskim integracijama ; 3) štednju na svim razinama ; 4) financiranje projekata iz fondova EU. Ovi koncepti (strategije) imali su pozitivne, ali i negativne učinke. Nije ostvaren temeljni cilj, a to je povećanje konkurentnosti hrvatskoga gospodarstva. Na globalnoj ljestvici konkurentnosti koju svake godine donosi Svjetski ekonomski forum, Hrvatska je u razdoblju 2004. do 2016. godine prosječno na 70. mjestu od 132 do 144 zemlje svijeta. 7. Hrvatskoj nedostaje opća strategija razvoja iz koje bi proizašle sektorske strategije te strategije na razini lokalne uprave i područne (regionalne) samouprave, kao i stretegije gospodarskih subjekata i drugih organizacija. Nepostojanje opće stretegije kao i pojedinih sektorskih strategija sprječava nastanak sinergijskog učinka čiji bi rezultat trebao biti povećanje konkurentnosti hrvatskoga gospodarstva. 8. Zaštita okoliša u Hrvatskoj zaslužuje daljnja istraživanja. Unatoč nedavnom ratu, u Hrvatskoj se ne govori o ratnom otpadu. Strategijski dokumenti koji predstavljaju institucionalni okvir zaštite okoliša zaslužuju posebnu pozornost i reviziju, radi poboljšanja njihove kvalitete i stupnja međusobne usklađenosti kao i usklađenosti s dokumentima EU, uz uvažavanje posebnosti koje se prepoznaju u Republici Hrvatskoj. 9. Indeks korupcije za 2015. godinu pokazuje da je korupcija zahvatila cijeli svijet. Istovremeno, te godine ljudi su izašli na ulice prosvjedujući protiv korupcije i u svim su zemljama poslali jasnu poruku vladajućima: vrijeme je za borbu protiv korupcije. Korupcija je prepoznata kao najopasniji oblik ponašanja i poslovanja i kao generator siromaštva. Norma ISO 37001:2016-Sustav upravljanja antikorupcijom, može pomoći u toj borbi, pa se preporuča Vladi da donese Uredbu o obavezi izgradnje sustava upravljanja antikorupcijom, uz obaveznu dodatnu edukaciju menadžmenta i svih zaposlenih. 10. Kao mala zemlja, ograničenih resursa, Hrvatska ne može bitno utjecati na globalna ekonomska, politička i druga kretanja. Kroz članstvo u euroatlantskim integracijama, prvenstveno NATO i EU, nalazi se na izvoru informacija, ima zajamčen određeni stupanj sigurnosti i kroz institucije ima odgovarajući utjecaj na donošenje odluka. Ostaje problem kvalitetnijeg pozicioniranja na međunarodnoj razini, kada je riječ o proizvodnji, uslugama, političkom utjecaju, mogućnostima tržišta. 11. U svrhu razvoja hrvatskoga gospodarstva nude se različiti koncepti: demografska obnova, dovođenje turista iz dalekih zemalja, regionalizacija, reforma javne uprave, očuvanje okoliša, kurikularna reforma, jačanje sigurnosno- obavještajne zajednice i dr. Međutim nedostaje zajednički nazivnik, kohezioni faktor kompatibilan sa svim navedenim konceptima, nedostaje strategija koja bi odredila jedinstven smjer ka povećanju konkurentnosti gospodarstva. Sudionici simpozija nude kvalitetu kao strategiju. 12. Kvaliteta kao strategija je koncept koji u relativno kratkom roku može Hrvatsku kvalitetnije pozicionirati na međunarodnom gospodarskom i političkom planu. Radi se o konceptu koji može mobilizirati sveukupni potencijal društva. Svaki pojedinac svakoga dana na svom radnom mjestu, bez obzira na poziciju u društvu i stupanj obrazovanja, može doprinijeti razvoju kvalitete: proizvoda, usluge, poslovnih procesa, sustava upravljanja. Kvaliteta je resurs koji ima ekonomsku vrijednost i u Hrvatskoj nije dovoljno iskorišten. 13. Implementacija načela upravljanja kvalitetom u strategije na svim razinama i njihovo oživotvorenje kroz svakodnevni doprinos svakog pojedinca, može stvoriti značajnu dodanu vrijednost i bitno poboljšati konkurentnost hrvatskoga gospdarstva. Da bi to bilo moguće, potrebno je kvalitetu prihvatiti kao poslovnu filozofiju, kao svakodnevno praktično djelovanje, kao način života. 14. Mjerilo uspješnosti kvalitete kao stategije je stupanj konkurentnosti gospodarstva. Kvaliteta treba biti ispred profita. Kvaliteta je uzrok, a profit, rast BDP-a, plaće, radna mjesta, investicije, logična su posljedica. 15. Integracija kvalitete je koncept i paradigma kojom se opisuje razina uređenja sustava upravljanja organizacije. Integracija kvalitete uključuje standardizirane koncepte upravljanja kvalitetom, poboljšanja kvalitete i osiguranja kvalitete, a razvija se u obliku praktičnih organizacijskih rješenja. 16. Kvaliteta treba biti prepoznata kao presudan faktor strategije organizacije. 17. Kvalitete ne košta ništa jer pozitivni učinci koji nastaju materijalizacijom kvalitete kao strategije daleko premašuju ulaganja u kvalitetu. 18. Za proklamaciju i oživotvorenje kvalitete kao strategije na svim razinama u Hrvatskoj nužno je: 1) donijeti političku odluku i 2) uključivanje institucija koje predstavljaju najviši znanstveni autoritet, a to su sveučilišta i Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti te plansko uključivanje organizacija koje se programski bave kvalitetom. 19. U Hrvatskoj postoji potencijal od pedeset i više, kompetentnih za kvalitetu, doktora znanosti koji se bave kvalitetom i drugim sustavima upravljanja, uz svoje temeljne struke. Usmjeravanjem njihova napora ka istom cilju kroz kvalitetu kao strategiju na svim razinama, osigurat će se poboljšanje pozicije Hrvatske na globalnoj ljestvici konkurentnosti. 20. Prihvaćanje kvalitete kao strategije najznačajnija je strukturna reforma, a posljedično kvaliteta bi trebala naći svoje mjesto u nastavnim programima formalnog obrazovanja te programima cjeloživotnog učenja. 21. Odgovornost za kvalitetu je ne prenosiva. Ona je individualna, obvezuje svakoga, svaki dan, na svakom radnom mjestu, a posebno politički angažirane pojedince i zaposlene u tijelima javne vlasti. Okvir za donošenje ovih zaključaja predstavljen je sudionicima 18. međunarodnog simpozija o kvaliteti u Vodicama, prilikom zatvaranja simpozija 24.3.2017. godine, a zaključke je usvojio Upravni odbor HDMK na 31. sjednici održanoj 4.4.2017. godine u Zagrebu. Zagreb: 4.4.2017. Upravni odbor HDMK Dr. sc. Miroslav Drljača Predsjednik English: Conclusions of the 18th International Symposium on Quality Vodice, Croatia, 22 March to 24 March 2017 18th International Symposium on Quality organized by the Croatian Quality Managers Society (CQMS) was held from March 22nd to 24th, 2017 in Vodice. Co-organizers of the Symposium are: 1) MSEECQI – Middle and South East European Countries Quality Initiative ; 2) Herzen State Pedagogical University, Faculty of Management, St. Petersburg, Russia ; 3) Department of Production Engineering and Safety, Faculty of Management Czestochowa, University of Technology, Czestochowa, Poland ; 4) University North, Varaždin – Koprivnica, Croatia and 5) Polytechnic in Šibenik, Šibenik, Croatia. The Symposium was held under the working title: „QUALITY AS A STRATEGY“ The Symposium patrons: Ministry of Environment and Nature Protection, Croatian Chamber of Economy, Croatian Accreditation Agency, State Office for Metrology, Croatian Business Council for Sustainable Development, Šibenik – Knin County, City of Vodice, Tourist Board Vodice, Zagreb County Tourist Board, Faculty of Economics and Business Zagreb (Postgraduate specialist university study programme Quality management). Media patrons: Kvalitet & izvrsnost, Belgrade ; Poslovni savjetnik, Zagreb ; Privredni vjesnik, Zagreb ; Portal Kvalitet, Belgrade ; Portal Info Vodice, Vodice. Donors and sponsors: Croatian Chamber of Economy ; Croatia Air Traffic Control ; Oskar – Center for Quality and Development, Zagreb ; Oskar Edukos, Zagreb ; University North, Varaždin – Koprivnica ; Zagreb County Tourist Board ; University College Algebra, Zagreb ; Zagreb Airport Ltd. The Symposium was attended by120 participants from Croatia and abroad, as follows: Bosnia and Herzegovina, Czechia, Finland, Italy, Hungary, Germany, Poland, Romania, Russia, Serbia and the United Kingdom. Students and faculty of the Polytechnic Šibenik also participated. Within the Symposium a Panel titled Quality as Strategy was organized, with panellists from four and participants from ten countries. A meeting of the Steering Committee of the MSEECQI took place, an association consisting of fifteen institutions and organizations from eight countries. A book was promoted, written by the authors: Renata Stasiak Betlejewska (Poland), Marek Potkány (Slovakia) and Luminita Parv (Romania), titled: „Contemporary Trends in the Innovative Production and Services Management“, published by the Croatian Quality Managers Society and Polskietowarzystwo Ekonomiczne, Odzial w Czestochowie, Poland, issued in Poland in 2016 and granted the “Book of the Year” award of the CQMS. Certificates were ceremonially handed to the new generation of EOQ managers who completed the training courses according to the harmonized scheme of the European Organization for Quality, or extended the validity of their certificates. The Symposium Proceedings accompanying the Symposium (as a book and a CD) contains 36 scientific and professional papers prepared by authors from 11 countries. After presentations of the papers and held discussions, the HDMK Steering Committee formulated the following symposium conclusions: 1. The majority of works belong to the following thematic units: Sustainable development management, Quality in production and construction, Quality in Health and Tourist Services and Quality as a strategy. 2. Problems of occupational health and safety in modern world economy that result in personal suffering of workers and their families and huge costs for companies and the society as a whole can be solved by training organizations to prepare sound and not only formal risk assessment by using up-to-date methods and tools and establishing a system of proactive risk management. 3. The construction sector is one of the most important sectors of global economy. Quality of products and services in construction and its control is not only an economic aspect. At the same time it is a social context affecting not only the final price, but having an impact on future maintenance costs of structures. 4. The common goal of all interested parties in tourism should be constant investing in touristic offer, not only as concerns progress in architectural and material performance, but mostly as concerns investments in education of all participants in a tourist destination, and realization of a humane approach based on cooperation, tradition, culture and confirming identity of the destination through tourist activity. 5. Establishment and continuous improvement of education quality is one of the most important goals of modern educational system. Quality as a strategy in education should put emphasis on meeting standards and expectations of all stakeholders in the education and science system, and the society as a whole, with continuous improvement of business processes. Additional training of teachers and managements is essential for achieving this. 6. In the past twenty five years Croatia had various development concepts (strategies): 1) ownership transformation and privatization ; 2) accession to Euro Atlantic integrations ; 3) savings at all levels ; 4) financing projects from the EU funds. These concepts (strategies) had positive, but also negative effects. The basic goal, a competitiveness increase of the Croatian economy, was not achieved. On the global competitiveness scale published by the World Economic Forum, in the period from 2004 to 2016 Croatia was at the 70th place on the average, out of 132 to 144 countries of the world. 7. Croatia lacks general development strategy, from which sector strategies at local administration and regional self-government levels would then result, as well as strategies of economic entities and other organizations. Absence of a general strategy and individual sector strategies prevents creation of synergistic effect, the result of which should be an increase of competitiveness of Croatian economy. 8. Environmental protection in Croatia deserves further research. Despite the recent war, no one in Croatia talks about waste of war. Strategic documents presenting the institutional framework of environmental protection deserve special attention and revision, in order to improve their quality and the degree of their harmonization, as well as harmonization with the EU documents, at the same time respecting particularities recognized in the Republic of Croatia. 9. Corruption index for 2015 shows that corruption has spread over the whole world. At the same time, this year people went out on the streets to protest against corruption, and in all countries they sent a clear message to the ruling ones: it is time to fight corruption. Corruption is recognized as the most dangerous form of behaviour and business operations and a generator of poverty. The standard ISO 37001:2016 – Anti- bribery management system may help in this battle, so it is recommended to the Government to pass a Regulation on mandatory establishment of anti- bribery management system, with compulsory additional training of the management and all employees. 10. As a small country, with limited resources, Croatia cannot significantly influence global economic, political and other movements. Through membership in Euro Atlantic integration, primarily NATO and the EU, it is at the source of information, with a certain degree of security guaranteed, and through the institutions it has a corresponding influence on decision making. However, the problem of better positioning at the international level remains when it comes to production, services, political influence, market possibilities. 11. Various concepts for development of the Croatian economy are offered: demographic recovery, attracting tourists from far countries, public administration reform, environment conservation, curricular reform, strengthening security and intelligence community, etc. However, a common denominator is missing, a cohesion factor compatible with all mentioned concepts ; there is no strategy that would determine a shared direction to increase of economy competitiveness. The Symposium participants propose quality as a strategy. 12. Quality as a strategy is a concept that may help Croatia to position itself better in the international economic and political scheme in a relatively short period. It is a concept that may mobilize the entire potential of the society. Each individual every day in her/his workplace, regardless of the position in the society and the degree of education, may contribute to development of quality of: products, services, business processes and management systems. Quality is a resource with economic value and it is not sufficiently utilized in Croatia. 13. Implementation of quality management principles into strategies at all levels and their realization through everyday contribution of each individual can create a significant additional value and notably improve competitiveness of the Croatian economy. In order to make it possible, quality should be accepted as a business philosophy, as everyday practical action, as a way of life. 14. Measure of success of quality as a strategy is the degree of economy competitiveness. Quality should stand before profit. Quality is a cause, and profit, GDP growth, salaries, workplaces and investments are a logical consequence. 15. Integration of quality is a concept and a paradigm to describe the orderliness level of an organization’s management system. Integration of quality involves standardized quality management concepts, quality improvement and assurance, and it is developed in the form of practical organizational solutions. 16. Quality should be recognized as the critical factor of organizational strategy. 17. Quality does not cost anything because positive effects created by materialization of quality as a strategy by far exceed investments in quality. 18. For proclamation and realization of quality as a strategy at all levels in Croatia it is necessary to: 1) make a political decision and 2) involve institutions representing the highest scientific authority, such as universities and the Croatian Academy of Sciences and Arts, as well as planned involvement of organizations having quality in their programs. 19. In Croatia there is a potential of fifty and more doctors of science competent for quality and engaged in quality and other management systems beside their basic profession. Directing their efforts to the same goal through quality as a strategy at all levels will ensure improvement of Croatia’s position on the global competitiveness scale. 20. Accepting quality as a strategy is the most important structural reform, and consequently quality should find its place in curricula of formal education and lifelong learning programs. 21. Responsibility for quality is non transferrable. It is individual, binds everyone, every day, in each working place, and particularly politically engaged individuals and employees in public administration bodies. The framework for preparation of these conclusions was presented to the participants of the 18th International Symposium on Quality in Vodice at the symposium closing on March 24th, 2017, and the conclusions were adopted by the CQMS Steering Committee at its meeting held on April 4th, 2017 in Zagreb. Zagreb: April 4th, 2017 Miroslav Drljača, PhD CQMS Steering Committee President

kvaliteta, strategija, sustav upravljanja kvalitetom

Engleski - neki su radovi na engleskom jeziku. Svi radovi na hrvatskom imaju sažetak na engleskom i obrnuto. Zbornik radova je indeksiran u JEL EconLit

engleski

Quality as a Strategy Proceedings

nije evidentirano

quality, strategy, quality management system

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Hrvatsko društvo menadžera kvalitete

2017.

978-953-8067-08-2

544

objavljeno

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Obrazovne znanosti

Poveznice