Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Quality as a development strategy (CROSBI ID 721321)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Drljača, Miroslav Quality as a development strategy // Quality System Condition for Successful Business and Competitiveness / Punoševac, Zoran ; Jelenković, Ana ; Vesić, Ivan (ur.). Vrnjačka Banja: Association for quality and standardization of Serbia, 2021. str. 21-32

Podaci o odgovornosti

Drljača, Miroslav

engleski

Quality as a development strategy

Abstract: Numerous organizations, including countries, make considerable efforts to establish a general development strategy. Strategy defined as the manner of achieving a goal, as the main direction of the organization’s activity, is one of the documents in which commitment of the organization is defined and it forms integral part of the first structural element of the organization’s management system. It is derived from the vision and materialized through the organization’s policy and its general and specific management goals. The subject of research in this paper is quality as a development strategy. The problem researched in this paper is the characteristics of quality as a development strategy and the possible achievements of such an approach. The basic hypothesis of the research presented in the paper is that quality has the potential and can be a development strategy. Strategy is hierarchically structured. In studying the social and economic reality, its causes and consequences, it may be concluded that “(non)quality” is the cause of any imbalance, resulting in crises, conflicts, wars and other manifestations of destruction. There have been attempts to solve the problem of this imbalance, both at the global and at the micro level of organizations: profit maximization strategy, strategy of low input costs, continuity strategy, outsourcing, etc. Quality as a development strategy in any organization and sector may significantly contribute to development of organizations’ competitiveness, and in this way also of the economy as a whole. This is especially important for weaker economies and countries, which have no significant impact on global economic and political developments. The prerequisite for this is accepting quality as a business philosophy, as a pragmatic approach and as a way of life. In this paper, using general and specific scientific methods of cognition, the author researches the phenomenon of quality as a possible developmental strategy. The research results confirm the basic hypothesis that quality as a phenomenon has the potential of a development strategy. Sažetak: Brojne organizacije pa i države, ulažu znatne napore u utvrđivanju opće razvojne strategije. Strategija definirana kao način postizanja cilja, kao glavni pravac akcije organizacija, jedan je od dokumenata kojim se utvrđuje opredijeljenost organizacije i sastavnica je prvog strukturnog elementu sustava upravljanja organizacije. Proizlazi iz vizije, a materijalizira se kroz politike organizacije te opće i posebne menadžerske ciljeve. Predmet istraživanja u ovom radu je kvaliteta kao strategija. Problem koji se istražuje u ovom radu jesu karakteristike kvalitete kao strategije i moguća postignuća takvog pristupa. Temeljna hipoteza istraživanja prezentiranog u radu je da kvaliteta može biti razvojna strategija. Strategija je hijerarhijski ustrojena. Izučavanjem društveno ekonomske stvarnosti, njezinih uzroka i posljedica, može se zaključiti da je „ne kvaliteta“ uzrok svih neravnoteža, što za posljedicu ima krize, sukobe, ratove i druge manifestacije destrukcije. Različitim se strategijama pokušavalo riješiti problem ovih neravnoteža, kako na globalnoj tako i na mikro razini organizacija: strategija maksimalizacije profita, strategija niskih ulaznih troškova, strategija kontinuiteta, outsourceing i dr. Kvaliteta kao strategija u svim organizacijama i sektorima može znatnije doprinijeti razvoju konkurentnosti organizacija pa tako i gospodarstva u cjelini. To je osobito važno za slabije ekonomije i zemlje, koje nemaju značajniji utjecaj na globalna ekonomska i politička kretanja. Pretpostavka za to je prihvaćanje kvalitete kao poslovne filozofije, kao pragmatičkog pristupa i kao načina življenja. U ovom radu, primjenom općih i posebnih znanstvenih metoda spoznaje, autor istražuje fenomen kvalitete kao moguće razvojne strategije. Rezultati istraživanja potvrđuju temeljnu hipotezu da kvaliteta kao fenomen ima potencijal razvojne strategije.

quality ; development strategy ; management system ; competitiveness

JEL EconLit

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

21-32.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Quality System Condition for Successful Business and Competitiveness

Punoševac, Zoran ; Jelenković, Ana ; Vesić, Ivan

Vrnjačka Banja: Association for quality and standardization of Serbia

978-86-80164-17-5

Podaci o skupu

9th International Conference Quality System Condition for Successful Business and Competitiveness

ostalo

26.05.2021-28.05.2021

Kopaonik, Srbija

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice