Repozicioniranje zelenog proizvoda u završnoj razvojnoj fazi pod utjecajem pandemije - od industrije putovanja prema zdravlju (CROSBI ID 721313)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Kočiš, Gabriela ; Rocco, Sanja
hrvatski
Repozicioniranje zelenog proizvoda u završnoj razvojnoj fazi pod utjecajem pandemije - od industrije putovanja prema zdravlju
Zbog globalnih izazova u kontekstu zagađenja okoliša praktična implementacija održivog pristupa postaje nasušna potreba budućeg pozitivnog razvoja i opstanka čovječanstva. Pritom pojam održivosti obuhvaća širi kontekst od uvriježenog ekološkog aspekta te problematizira sve aspekte života, društvenog i gospodarskog. Kako bi se vrijednosti održivog razvoja dosljedno implementirale, potrebno je osvijestiti sve aktere u globalnim procesima, neovisno je li riječ o političkim akterima ili o civilnom društvu. U tome veliku ulogu imaju poduzetnici i inovatori koji, na trenutno povoljnim valovima osviještenosti barem dijela javnosti, svojim društveno-odgovornim pristupom u procesu razvoja i proizvodnje inovativnih ekoloških, zelenih i održivih proizvoda, mogu pozitivno utjecati na onaj dio populacije koja tek mora usvojiti vrijednosti održivog razvoja. Iz tog razloga u poslovnoj svakodnevici je potrebno detaljno skrbiti o svim procesima nastanka održivog proizvoda, od konceptualizacije, istraživanja i razvoja, proizvodnje, pa do transparentne i istinite komunikacije te naknadne skrbi o adekvatnom zbrinjavanju takvog proizvoda, uzimajući u obzir njegovu funkcionalnost. Cilj ovog rad je istražiti izazove s kojima se susreću poduzetnici prilikom pozicioniranja proizvoda ali i planiranja cjelokupnog ciklusa proizvodnje koja se temelji na vrijednostima održivog razvoja, s naglaskom na hrvatsko tržišno okruženje. Uz teorijski prikaz strateških pristupa razvoju i proizvodnji održivih proizvoda, istraživanje se zaokružuje studijom slučaja razvoja serije potpuno zelenih proizvoda pod markom „Shield's“. Proizvodi su pri razvoju usko segmentirani te vezani uz uslužnu djelatnost u turističkom sektoru (međunarodna putovanja i hoteli) a uslijedilo je njihovo dinamično tržišno repozicioniranje u iznenadnim uvjetima pojave globalne pandemije COVID-19. Ovaj bi zaokret prema segmentu zdravog načina života u konačnici mogao doprinijeti perspektivnijem poslovanju na globalnoj razini, što će pokazati budućnost. Brend „Shields“ razvijen je temeljem poslovne ideje start-up poduzeća, a predstavlja sedam eko- inovativnih proizvoda, koji se mogu opisati kao putna kozmeceutska i nutriceutska kolekcija.
Održivi razvoj, održivi proizvod, zeleni proizvod, pandemija, repozicioniranje
nije evidentirano
engleski
Green product repositioning in the final development phase under the influence of the pandemic – a shift from travel to healthcare
nije evidentirano
sustainable development, sustainable product, green product, pandemic, repositioning
nije evidentirano
Podaci o prilogu
146-158.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Communication Management Forum 2021 „The Postpandemic World“
Gluvačević, Dejan
Zagreb: Veleučilište Edward Bernays
978-953-58317-7-8
Podaci o skupu
Nepoznat skup
ostalo
29.02.1904-29.02.2096