Engleski kao jezik visokoškolske nastave: kritički pristup jezičnoj politici i praksi (CROSBI ID 22090)
Autorska knjiga | monografija (znanstvena) | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Drljača Margić, Branka ; Vodopija-Krstanović, Irena
hrvatski
Engleski kao jezik visokoškolske nastave: kritički pristup jezičnoj politici i praksi
Ova znanstvena monografija daje kritički osvrt na jezičnu politiku i praksu u engleskome kao jeziku visokoškolske nastave (EJVIN). EJVIN se odnosi na engleski kao jezik poučavanja u visokome obrazovanju u zemljama gdje on nije prvi jezik većinskoga stanovništva niti službeni jezik. Nakon uvodnoga poglavlja o povezanosti EJVIN-a i internacionalizacije visokoga obrazovanja drugo poglavlje knjige govori o ulozi i statusu engleskoga u visokome obrazovanju te njihovu utjecaju na uključenost nastavnika u tu edukacijsku inovaciju. EJVIN se promatra kroz mogućnosti koje pruža studentima i nastavnicima te kroz izazove koji proizlaze iz nedovoljne razine jezičnoga umijeća, nedostatka jezične potpore i izostanka eksplicitne jezične politike. U trećemu se poglavlju obrađuju rezultati međunarodnoga istraživanja provedenoga među sveučilišnim profesorima na pet europskih sveučilišta – Sveučilištu u Kopenhagenu, Sveučilištu u Torinu, Sveučilištu u Maastrichtu, Sveučilištu u Lleidi i Sveučilištu u Rijeci. Podrobno se analiziraju razlike u nastavi na engleskome i materinskome jeziku, zadovoljstvo nastavnika poučavanjem na engleskome te jezične vještine nastavnika i studenata za EJVIN. U četvrtome se poglavlju detaljno analizira jezična potpora za nastavnike u EJVIN-u, s posebnim osvrtom na dva primjera dobre prakse: program Jezično usavršavanje nastavnika za EJVIN i TAEC-radionice za razvijanje jezičnih, metodičko-didaktičkih i interkulturnih kompetencija nastavnika. U posljednja se dva poglavlja knjige kritički pristupa eksplicitnoj jezičnoj politici u EJVIN-u te potrebi za njom u različitim visokoškolskim kontekstima kako bi se standardizirala praksa i osigurala kvaliteta.
engleski kao jezik visokoškolske nastave (EJVIN) ; jezična politika ; jezična praksa ; sveučilišni nastavnici
nije evidentirano
engleski
English-medium instruction: Critical approach to language policy and practice
nije evidentirano
English-medium instruction (EMI) ; language policy ; language practice ; university teachers
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
2022.
978-953-361-063-4
120
objavljeno