Usvajanje vokabulara i leksička interferencija kod hrvatskih učenika francuskog kao drugog i španjolskog kao trećeg stranog jezika (CROSBI ID 451059)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Ljubić, Tea
Franić, Ivana ; Vrhovac, Yvonne ; Jelić Andrea-Beata
francuski
Usvajanje vokabulara i leksička interferencija kod hrvatskih učenika francuskog kao drugog i španjolskog kao trećeg stranog jezika
Rad tematizira proces učenja, odnosno usvajanja drugog ili stranog jezika te proces usvajanja vokabulara. Budući da je cilj svake jezične nastave stjecanje komunikacijske kompetencije, bilo na usmenoj, bilo na pismenoj razini, razrađuju se sve sastavnice ovog kompleksnog pojma. Potom se daje povijesni pregled poučavanja vokabulara, objašnjavaju se čimbenici koji utječu na usvajanje vokabulara, analizira se nastavnikova uloga, navode se aktivnosti u nastavi kojima se koristi kako bi se učenicima omogućilo što lakše usvajanje novih riječi te se definira pojam učenikove samostalnosti koji utječe na čitav proces. Nadalje, govori se o strategijama učenja općenito, no posebna se pozornost pridaje onima kojima se učenici koriste kako bi ovladali novim vokabularom. Drugi dio rada obuhvaća istraživanje čiji je cilj provjeriti utječe li znanje francuskog pozitivno ili negativno na vokabular španjolskog te utvrditi kojim strategijama usvajanja vokabulara se učenici francuskog i španjolskog najčešće koriste, a kojima najrjeđe te ih međusobno usporediti kako bismo zaključili ovisi li jezično ponašanje o stranom jeziku ili je univerzalno. Istraživanjem se utvrđuju neke leksičke pogreške hrvatskih srednjoškolaca kojima je francuski drugi, a španjolski treći strani jezik te se daje uvid o učestalosti strategija kojima se koriste tijekom učenja novih riječi iz francuskog i španjolskog jezika.
langue étrangère ; acquisition du vocabulaire ; plurilinguisme ; interférence lexicale ; stratégies d'apprentissage
nije evidentirano
engleski
Vocabulary acquisition and lexical interference in Croatian learners of French as second and Spanish as the third foreign language
nije evidentirano
foreign language ; vocabulary acquisition ; plurilingualism ; lexical interference ; learning strategies
nije evidentirano
Podaci o izdanju
66
03.02.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb