Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga roditelja u poticanju razvoja glazbenih kompetencija djeteta rane i predškolske dobi (CROSBI ID 451053)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Vilček, Mihaela Uloga roditelja u poticanju razvoja glazbenih kompetencija djeteta rane i predškolske dobi / Nikolić, Lidija (mentor); Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2022

Podaci o odgovornosti

Vilček, Mihaela

Nikolić, Lidija

hrvatski

Uloga roditelja u poticanju razvoja glazbenih kompetencija djeteta rane i predškolske dobi

Glazbene kompetencije treba njegovati od najranije dobi jer doprinose razvoju djeteta. Glazbeni odgoj jednako je važan u dječjem vrtiću kao i u djetetovu domu. Glazbena aktivnost djeteta pozitivno djeluje na kognitivni, psihomotorni i socijalno-emocionalni razvoj djece te je zbog toga potrebno dijete izložiti glazbi i poticati ga na glazbenu aktivnost u svakodnevnom životu. Kakvi će biti glazbeni poticaji djetetovoj glazbenoj aktivnosti ovisi o okolini djeteta koju čine obitelj i predškolska ustanova u koju je dijete uključeno. Roditelji su najznačajnije osobe u djetetovu odrastanju, stoga imaju odgovornost djetetu osigurati uvjete za pravilan razvoj te s njim provoditi različite, pa i glazbene aktivnosti. Cilj rada rasvijetliti je ulogu roditelja u glazbenom razvoju njihove djece rane i predškolske dobi te utvrditi provode li roditelji glazbene aktivnosti s djecom u vlastitom domu, koje su to glazbene aktivnosti i koliko ih često provode. Namjera je doprinijeti razvoju svijesti o važnosti glazbenog odgoja djece rane i predškolske dobi. Da bismo uvidjeli koje su to glazbene aktivnosti kojima roditelji potiču svoju djecu na glazbenu aktivnost i koliko često, provedeno je istraživanje s roditeljima u Dječjem vrtiću Zeko Slatina (N = 90). Rezultati istraživanja pokazali su kako roditelji često provode temeljne glazbene aktivnosti s djecom kao što su pjevanje i slušanje glazbe, dok se najmanje provode glazbene aktivnosti kao što je sviranje jer roditelji nemaju glazbeno obrazovanje i ne sviraju niti jedan glazbeni instrument. Također, utvrđeno je kako s dobi opada učestalost glazbenih aktivnosti s djecom u krugu obitelji te kako se glazbene aktivnosti malo češće provode s dječacima nego s djevojčicama.

dijete, glazbene kompetencije, glazbeni odgoj, razvoj, roditelji

nije evidentirano

engleski

Parents' role in encouraging development of music competencies in young and preschool children

nije evidentirano

children, musical competencies, musical education, development, parents

nije evidentirano

Podaci o izdanju

37

24.06.2022.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti, Pedagogija