PROFESIONALNI IDENTITET I OSOBINE POTREBNE ZA USPJEŠNO OBAVLJANJE POSLOVA PEDAGOGA (CROSBI ID 73647)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Petani, Rozana ; Iveljić, Ana Marija
hrvatski
PROFESIONALNI IDENTITET I OSOBINE POTREBNE ZA USPJEŠNO OBAVLJANJE POSLOVA PEDAGOGA
Profesija pedagoga jedna je od tzv. „pomagačkih“ profesija koja je vrlo značajna u odgojno- obrazovnom sustavu. Upravo zbog toga često se raspravlja o tome što čini profesionalni identitet svakog pedagoga, koji čimbenici utječu na njegov razvoj te kako kontekst u kojem pedagog obavlja svoj rad utječe na razvoj njegovih kompetencija i osobina. Kvantitativno istraživanje čiji se rezultati prikazuju u radu dio je šireg istraživanja provedenog u sklopu projekta „Kompetencijski standardi nastavnika, pedagoga i mentora“. Cilj je ovog dijela istraživanja bio ispitati procjenu pedagoga o tome koliko su određene osobine potrebne za uspješno obavljanje poslova pedagoga te kako pedagozi procjenjuju mogućnost stjecanja, razvijanja i/ili poboljšanja određenih osobina tijekom inicijalnog obrazovanja i kasnije tijekom trajnog profesionalnog razvoja. Rezultati su pokazali da pedagozi visoko vrednuju sve istraživane osobine te među njima postoji visoka razina slaganja i procjene oko važnosti pojedinih osobina u obavljanju poslova pedagoga. Međutim, kod procjene o mogućnosti njihovog stjecanja, razvijanja i/ili poboljšanja tijekom inicijalnog obrazovanja i trajnog profesionalnog razvoja odgovori ukazuju na izražena odstupanja. Ovim radom nastojala se istaknuti prepoznatljivost profesije pedagoga u odgojno-obrazovnim ustanovama i u društvu općenito te potaknuti na razmišljanje o načinima promoviranja same profesije kako bi pronašla svoje mjesto i poboljšala status i ugled u društvu.
inicijalno obrazovanje, osobna kompetencija, pedagog, profesija, profesionalni identitet, trajni profesionalni razvoj
nije evidentirano
engleski
PROFESSIONAL IDENTITY AND CHARACTERISTICS NEEDED FOR THE SUCCESSFUL PERFORMANCE OF THE JOB OF A PEDAGOGUE
nije evidentirano
initial education, personal competence, pedagogue, profession, professional identity, permanent professional development
nije evidentirano
Podaci o prilogu
107-142.
objavljeno
Podaci o knjizi
Odgojno-obrazovni diskurs pedagogije
Vican, Dijana ; Ledić, Jasminka ; Radeka, Igor
Zadar: Sveučilište u Zadru
2022.
978-953-331-364-1