Utjecaj trima na ukupni otpor kontejnerskog broda (CROSBI ID 450931)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Martić, Katarina
Degiuli, Nastia ; Martić, Ivana
hrvatski
Utjecaj trima na ukupni otpor kontejnerskog broda
U ovom radu provedene su numeričke simulacije pokusa otpora za 6750-TEU kontejnerski brod u naravi za pet različitih kutova trima primjenom računalne dinamike fluida (RDF). Numeričke simulacije provedene su primjenom komercijalnog programskog paketa STAR–CCM+ s ciljem određivanja optimalnog trima pri kojem je ukupni otpor broda najmanji. Dan je matematički model nestacionarnog trodimenzijskog viskoznog strujanja fluida sa slobodnom površinom, koji se temelji na Reynoldsovim osrednjenim Navier–Stokesovim jednadžbama (eng. Reynolds Averaged Navier–Stokes, RANS) i k–ω SST modelu turbulencije. Za opis slobodne površine primijenjena je metoda udjela fluida u volumenu (eng. Volume of Fluid, VOF). Proveden je postupak verifikacije za gustoću mreže i vremenski korak u svrhu određivanja ukupne nesigurnosti numeričke simulacije. Nadalje, rezultati numeričkih simulacija validirani su s ekstrapoliranim rezultatima modelskih ispitivanja provedenih u Brodarskom institutu. Analizirano je strujanje duž trupa broda, raspodjela tangencijalnih naprezanja po oplakanoj površini, slike valova oko trupa broda te raspodjela hidrodinamičkog tlaka za različite kutove trima. Konačno, dana je preporuka optimalnog trima za projektnu brzinu broda.
kontejnerski brod, pokus otpora, trim, računalna dinamika fluida, Reynoldsove osrednjene Navier-Stokesove (RANS) jednadžbe, k–ω SST model turbulencije
nije evidentirano
engleski
Effect of trim on the total resistance of a container ship
nije evidentirano
container ship, resistance test, trim, Computational Fluid Dynamics, Reynolds Averaged Navier-Stokes equations, k–ω SST turbulence model
nije evidentirano
Podaci o izdanju
71
21.07.2022.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Zagreb