Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Održivi marketing u visokom obrazovanju (CROSBI ID 450902)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Meštrović, Dunja Održivi marketing u visokom obrazovanju / Bagarić, Lidija ; Meler, Marcel (mentor); Opatija, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, . 2022. doi: 10.13140/RG.2.2.14305.38246

Podaci o odgovornosti

Meštrović, Dunja

Bagarić, Lidija ; Meler, Marcel

hrvatski

Održivi marketing u visokom obrazovanju

Održivi marketing definiran primjenom uravnoteženog pristupa koji uključuje i integrira ekonomske, ekološke i društvene ciljeve istovremeno zadovoljavajući potrebe svih dionika, uvažavajući pri tom potrebe budućih naraštaja, predstavlja fokus istraživanja ovoga doktorskog rada. Kako je utvrđen nedostatak istraživanja koja ispituju održivi marketing u kontekstu visokog obrazovanja, definirani temeljni ciljevi ovoga rada su: istražiti i oblikovati sustavan i sveobuhvatan kritički prikaz postojećih teorijskih spoznaja iz područja održivog marketinga, razviti i testirati konceptualni model za mjerenje povezanosti konstrukta održivi marketing visokog učilišta određen trima dimenzijama: promicanjem i obrazovanjem za održivi razvoj, aktivnostima održivog marketinga te doprinosima implementacije, s uspješnošću poslovanja visokog učilišta sagledanu kroz: kvalitetu usluge i uspješnost postizanja višestrukih ciljeva te testirati postavljene hipoteze rada. Provedeno je primarno kvantitativno empirijsko istraživanje metodom ispitivanja pomoću online upitnika na uzorku od 1.663 studenata te 380 ostalih dionika visokog obrazovanja. Utvrđene su statistički značajne razlike u prosječnim ocjenama čestica mjernog konstrukta održivi marketing između studenata i ostalih dionika visokog obrazovanja. Za promatrane uzorke kreirana su dva strukturna modela, potvrđena je njihova pouzdanost i valjanost te je potvrđena multidimenzionalna struktura konstrukta održivi marketing. Primjenom metode parcijalnih najmanjih kvadrata modeliranja strukturnim jednadžbama (PLS- SEM) evaluirana su oba strukturna modela i testirani su pretpostavljeni odnosi među konstruktima. Rezultati istraživanja potvrđuju pozitivan utjecaj održivog marketinga na uspješnost poslovanja visokog učilišta, sagledanu kroz kvalitetu usluge i uspješnost postizanja višestrukih postavljenih ciljeva. Znanstveni doprinos rada proizlazi iz proširenja znanstvenih spoznaja o primjeni koncepta održivog marketinga i njegove povezanosti s uspješnošću poslovanja u kontekstu visokog obrazovanja te kreiranja novog mjernog instrumenta za procjenu razine implementacije održivog marketinga visokog učilišta.

održivi marketing ; visoko obrazovanje ; javna visoka učilišta ; uspješnost poslovanja ; kvaliteta usluge ; PLS-SEM

Sustainable marketing, which emerged as the third development phase of green marketing, evolved from the economics of sustainable development. It is defined as a simultaneous balanced approach that incorporates and integrates economic, environmental and social goals, while meeting the needs of all stakeholders and respecting the needs of future generations. Such an approach is considered an obligation, rather than an option, and it represents the focus of this doctoral research. In our post-industrial society, highly-educated human resources and knowledge are the most valuable resources and the key prerequisites for the economic development, prosperity and well- being of each individual and of the society as a whole. Therefore, the traditional role of higher education and its institutions has become more important, and this in turn determines great challenges as these institutions are considered the essence of intellectual, cultural, social and technological development of the community (Meštrović, 2017), the fundamental lever and spitirus movens for sustainable development of the society as a whole. Existing research in the fi

engleski

Sustainable Marketing in Higher Education

nije evidentirano

sustainable marketing ; higher education ; public higher education institutions ; performance ; service quality ; PLS-SEM

nije evidentirano

Podaci o izdanju

340

18.07.2022.

obranjeno

10.13140/RG.2.2.14305.38246

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu

Opatija

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice