Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1206647

Analiza stavova čitatelja o lažnim vijestima u elektroničkim publikacijama tijekom COVID-19 pandemije


Jurković, Ivan; Dabo, Krešimir
Analiza stavova čitatelja o lažnim vijestima u elektroničkim publikacijama tijekom COVID-19 pandemije // Communication management review, 7 (2022), 1; 90-115 doi:10.22522/cmr20220177 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 1206647 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Analiza stavova čitatelja o lažnim vijestima u elektroničkim publikacijama tijekom COVID-19 pandemije
(Analysis of readers' attitudes about fake news in electronic publications during the COVID-19 pandemic)

Autori
Jurković, Ivan ; Dabo, Krešimir

Izvornik
Communication management review (2459-590X) 7 (2022), 1; 90-115

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
lažne vijesti, čitatelj, elektroničke publikacije, COVID-19, medijska pismenost
(fake news, reader, electronic publications, COVID-19, media literacy)

Sažetak
Pojavom pandemije u medijskom prostoru pojavljuju se značajni broj lažnih vijesti, iz čega proizlazi i problem ovoga istraživanja. Cilj rada je provjeriti jesu li čitatelji elektroničkih publikacija informirani o pojmu lažnih vijesti i prepoznaju li ih. Metoda istraživanja provedena u radu je anketni upitnik na neprobabilističkom, prigodnom uzorku ispitanika, kojim se dolazi do podataka o informiranosti ispitanika o pojmu lažnih vijesti, povjerenju ispitanika prema vijestima iz internetskih izvora, te informiranosti ispitanika o tome kako mogu pridonijeti sprječavanju širenja lažnih vijesti. Rezultati su pokazali visoku razinu prepoznavanja lažnih vijesti u elektroničkim publikacijama, ali bez reakcije prijavljivanja istih. Upravo taj korak predstavlja dio rješenja, jer pojedinac- čitatelj, koji je dio komunikacijskog procesa, danas ima mogućnost dvosmjerne komunikacije s medijima. Kroz edukaciju čitatelja o njihovim mogućnostima, pojedinac može postati aktivni sudionik sprječavanja širenja lažnih vijesti. Stoga rezultati ovoga istraživanja mogu otvoriti prostor za daljnje analize o mogućnostima implementacije naprednijih rješenja na razini države, tj. zakonskih okvira, obrazovnih ustanova, te na razini novinarske struke za osnaživanje medijske pismenosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edward Bernays Visoka škola za komunikacijski menadžment, Zagreb

Profili:

Avatar Url Krešimir Dabo (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Jurković, Ivan; Dabo, Krešimir
Analiza stavova čitatelja o lažnim vijestima u elektroničkim publikacijama tijekom COVID-19 pandemije // Communication management review, 7 (2022), 1; 90-115 doi:10.22522/cmr20220177 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Jurković, I. & Dabo, K. (2022) Analiza stavova čitatelja o lažnim vijestima u elektroničkim publikacijama tijekom COVID-19 pandemije. Communication management review, 7 (1), 90-115 doi:10.22522/cmr20220177.
@article{article, author = {Jurkovi\'{c}, Ivan and Dabo, Kre\v{s}imir}, year = {2022}, pages = {90-115}, DOI = {10.22522/cmr20220177}, keywords = {la\v{z}ne vijesti, \v{c}itatelj, elektroni\v{c}ke publikacije, COVID-19, medijska pismenost}, journal = {Communication management review}, doi = {10.22522/cmr20220177}, volume = {7}, number = {1}, issn = {2459-590X}, title = {Analiza stavova \v{c}itatelja o la\v{z}nim vijestima u elektroni\v{c}kim publikacijama tijekom COVID-19 pandemije}, keyword = {la\v{z}ne vijesti, \v{c}itatelj, elektroni\v{c}ke publikacije, COVID-19, medijska pismenost} }
@article{article, author = {Jurkovi\'{c}, Ivan and Dabo, Kre\v{s}imir}, year = {2022}, pages = {90-115}, DOI = {10.22522/cmr20220177}, keywords = {fake news, reader, electronic publications, COVID-19, media literacy}, journal = {Communication management review}, doi = {10.22522/cmr20220177}, volume = {7}, number = {1}, issn = {2459-590X}, title = {Analysis of readers' attitudes about fake news in electronic publications during the COVID-19 pandemic}, keyword = {fake news, reader, electronic publications, COVID-19, media literacy} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font