Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Analiza stavova čitatelja o lažnim vijestima u elektroničkim publikacijama tijekom COVID-19 pandemije (CROSBI ID 312194)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija

Jurković, Ivan ; Dabo, Krešimir Analiza stavova čitatelja o lažnim vijestima u elektroničkim publikacijama tijekom COVID-19 pandemije // Communication management review, 7 (2022), 1; 90-115. doi: 10.22522/cmr20220177

Podaci o odgovornosti

Jurković, Ivan ; Dabo, Krešimir

hrvatski

Analiza stavova čitatelja o lažnim vijestima u elektroničkim publikacijama tijekom COVID-19 pandemije

Pojavom pandemije u medijskom prostoru pojavljuju se značajni broj lažnih vijesti, iz čega proizlazi i problem ovoga istraživanja. Cilj rada je provjeriti jesu li čitatelji elektroničkih publikacija informirani o pojmu lažnih vijesti i prepoznaju li ih. Metoda istraživanja provedena u radu je anketni upitnik na neprobabilističkom, prigodnom uzorku ispitanika, kojim se dolazi do podataka o informiranosti ispitanika o pojmu lažnih vijesti, povjerenju ispitanika prema vijestima iz internetskih izvora, te informiranosti ispitanika o tome kako mogu pridonijeti sprječavanju širenja lažnih vijesti. Rezultati su pokazali visoku razinu prepoznavanja lažnih vijesti u elektroničkim publikacijama, ali bez reakcije prijavljivanja istih. Upravo taj korak predstavlja dio rješenja, jer pojedinac- čitatelj, koji je dio komunikacijskog procesa, danas ima mogućnost dvosmjerne komunikacije s medijima. Kroz edukaciju čitatelja o njihovim mogućnostima, pojedinac može postati aktivni sudionik sprječavanja širenja lažnih vijesti. Stoga rezultati ovoga istraživanja mogu otvoriti prostor za daljnje analize o mogućnostima implementacije naprednijih rješenja na razini države, tj. zakonskih okvira, obrazovnih ustanova, te na razini novinarske struke za osnaživanje medijske pismenosti.

lažne vijesti, čitatelj, elektroničke publikacije, COVID-19, medijska pismenost

nije evidentirano

engleski

Analysis of readers' attitudes about fake news in electronic publications during the COVID-19 pandemic

nije evidentirano

fake news, reader, electronic publications, COVID-19, media literacy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

7 (1)

2022.

90-115

objavljeno

2459-590X

2459-6086

10.22522/cmr20220177

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti

Poveznice