Učiteljski posao i doprinos obrazovanja iz učiteljske, studentske i akademske perspektive (CROSBI ID 73576)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Diković, Marina ; Plavšić, Marlena
hrvatski
Učiteljski posao i doprinos obrazovanja iz učiteljske, studentske i akademske perspektive
U procesu biranja poziva mladim je ljudima potrebno uvjerenje da ono čime će se baviti u svojoj karijeri ima vrijednosti i prednosti. U učiteljskom se pozivu vrijednosti mogu sagledavati, između ostaloga, kroz doživljaj prednosti učiteljskog rada te kroz doživljaj doprinosa obrazovanja kvaliteti življenja i statusa učiteljske profesije. Prepoznavanje važnosti učiteljskog posla i kompetencija moglo bi biti jedno od temeljnih faktora odabira učiteljske profesije. Stoga je svrha ovog istraživanja bila utvrditi neke od čimbenika povezanih s vrijednostima učiteljskog poziva, i to iz triju očišta – onih koji se tom strukom već bave, onih koji predaju na učiteljskim studijima te onih koji studiraju učiteljski studij. Ciljevi istraživanja bili su: 1) prepoznati doprinos obrazovanja i prednosti učiteljskoga posla, 2) ispitati doživljaj statusa učiteljske profesije i prepoznavanje promjena u obrazovnom sustavu te 3) utvrditi motivaciju za učiteljsko zanimanje iz perspektiva različitih dionika odgojnoobrazovnoga sustava. Uzorak obuhvaća tri skupine osoba: 1) učiteljice i učitelje koji rade u struci, 2) sveučilišne nastavnice i nastavnike koji predaju na učiteljskim i nastavničkim studijima studentima i studenticama koji se pripremaju za učiteljski i nastavnički poziv te 3) studente i studentice učiteljskog studija. Sve tri skupine učiteljski status u društvu doživljavaju niskim, a karakteristike učiteljskog posla najveća su im motivacija za bavljenje tim poslom i ujedno njegova najveća prednost. Prema Korthagenovom modelu (2004) to predstavlja samo središte učiteljske uloge – njezinu misiju, profesionalni identitet i uvjerenja.
obrazovanje, status učitelja/učiteljice, studentice/ studenti, akademska zajednica
nije evidentirano
engleski
Teachers' job and the contribution of education from teachers', students' and academics' perspective
nije evidentirano
education, teacher's status, university students, teachers, high school education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
285-317.
objavljeno
Podaci o knjizi
Suvremeni pristupi obrazovanju učitelja
Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja
Zagreb: Zavod za znanstveni rad Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2022.
978-953-347-459-5