Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učiteljski posao i doprinos obrazovanja iz učiteljske, studentske i akademske perspektive (CROSBI ID 73576)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Diković, Marina ; Plavšić, Marlena Učiteljski posao i doprinos obrazovanja iz učiteljske, studentske i akademske perspektive // Suvremeni pristupi obrazovanju učitelja / Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja (ur.). Zagreb: Zavod za znanstveni rad Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 285-317

Podaci o odgovornosti

Diković, Marina ; Plavšić, Marlena

hrvatski

Učiteljski posao i doprinos obrazovanja iz učiteljske, studentske i akademske perspektive

U procesu biranja poziva mladim je ljudima potrebno uvjerenje da ono čime će se baviti u svojoj karijeri ima vrijednosti i prednosti. U učiteljskom se pozivu vrijednosti mogu sagledavati, između ostaloga, kroz doživljaj prednosti učiteljskog rada te kroz doživljaj doprinosa obrazovanja kvaliteti življenja i statusa učiteljske profesije. Prepoznavanje važnosti učiteljskog posla i kompetencija moglo bi biti jedno od temeljnih faktora odabira učiteljske profesije. Stoga je svrha ovog istraživanja bila utvrditi neke od čimbenika povezanih s vrijednostima učiteljskog poziva, i to iz triju očišta – onih koji se tom strukom već bave, onih koji predaju na učiteljskim studijima te onih koji studiraju učiteljski studij. Ciljevi istraživanja bili su: 1) prepoznati doprinos obrazovanja i prednosti učiteljskoga posla, 2) ispitati doživljaj statusa učiteljske profesije i prepoznavanje promjena u obrazovnom sustavu te 3) utvrditi motivaciju za učiteljsko zanimanje iz perspektiva različitih dionika odgojnoobrazovnoga sustava. Uzorak obuhvaća tri skupine osoba: 1) učiteljice i učitelje koji rade u struci, 2) sveučilišne nastavnice i nastavnike koji predaju na učiteljskim i nastavničkim studijima studentima i studenticama koji se pripremaju za učiteljski i nastavnički poziv te 3) studente i studentice učiteljskog studija. Sve tri skupine učiteljski status u društvu doživljavaju niskim, a karakteristike učiteljskog posla najveća su im motivacija za bavljenje tim poslom i ujedno njegova najveća prednost. Prema Korthagenovom modelu (2004) to predstavlja samo središte učiteljske uloge – njezinu misiju, profesionalni identitet i uvjerenja.

obrazovanje, status učitelja/učiteljice, studentice/ studenti, akademska zajednica

nije evidentirano

engleski

Teachers' job and the contribution of education from teachers', students' and academics' perspective

nije evidentirano

education, teacher's status, university students, teachers, high school education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

285-317.

objavljeno

Podaci o knjizi

Suvremeni pristupi obrazovanju učitelja

Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja

Zagreb: Zavod za znanstveni rad Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2022.

978-953-347-459-5

Povezanost rada

Pedagogija, Psihologija