Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Implementacija Montessori pedagogije u razvoju elementarnih matematičkih koncepata (CROSBI ID 73562)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Cindrić, Maja ; Valjan Vukić, Violeta Implementacija Montessori pedagogije u razvoju elementarnih matematičkih koncepata // Suvremeni pristup obrazovanju učitelja / Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja (ur.). Bjelovar : Zagreb: Zavod za povijesne znanosti Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 235-260

Podaci o odgovornosti

Cindrić, Maja ; Valjan Vukić, Violeta

hrvatski

Implementacija Montessori pedagogije u razvoju elementarnih matematičkih koncepata

Matematika je nastavni predmet s kojim učenici često imaju teškoća, posebice zato što nastavno gradivo postaje složenije. Uzroke tih teškoća tražili su brojni istraživači različitih znanstvenih disciplina. Model kategorija znanja (prema Ball, Thames i Phelps, 2008) dijeli kategorije znanja učitelja na one vezane za sadržaj i one vezane za pedagoška znanja, nazivajući ih znanje sadržaja predmeta i pedagoško znanje sadržaja. Svaka kategorija dijeli se na potkategorije koje se odnose na znanje općeg sadržaja, znanje specijaliziranog sadržaja, znanje graničnog sadržaja, znanje o sadržaju i učeniku, znanje o sadržaju i podučavanju i znanje o kurikulumu. Ako je sadržaj elementarni matematički koncept, kao što je aditivni koncept, a pedagoško znanje sadržaja paradigma Montessori pedagogije, model kategorija znanja postaje primjer implementacije određene paradigme na podučavanje matematike, a da se pritom nastava ne ocrtava samo kao puka upotreba određenih didaktičkih materijala. Implementacijom određene paradigme preko teorijskog modela sprječava se gubitak suštine svakog nastavnog predmeta, pa i matematike. Temeljni su elementi Montessori obrazovanja pripremljeno okružje, sloboda djeteta uz razvoj osjećaja odgovornosti i obrazovana odrasla osoba (Montessori učitelj/odgojitelj). Uobičajeno školsko okružje podrazumijeva učitelja koji podučava djecu odnosno učenike svemu. Za razliku od toga u Montessori vrtićima i školama dijete uvijek uči u interakciji s okružjem, a učitelj je dio okružja. Da bi okružje bilo poticajno za učenje i stjecanje znanja, njegova struktura treba biti znanstveno utemeljena i metodički osmišljena. Uporabom Montessori materijala djeca postižu visoku razinu apstraktnog znanja i kreativnog razmišljanja.

didaktički materijal, matematički koncepti, rješavanje problema, zadatci riječima, Montessori pedagogija

nije evidentirano

engleski

Implementation of Montessori pedagogy in the development of elementary mathematical concepts

nije evidentirano

didactic material, mathematical concepts, problem solving, word problems, Montessori pedagogy

nije evidentirano

Podaci o prilogu

235-260.

objavljeno

Podaci o knjizi

Suvremeni pristup obrazovanju učitelja

Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja

Bjelovar : Zagreb: Zavod za povijesne znanosti Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2022.

978-953-347-459-5

Povezanost rada

nije evidentirano