Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stavovi studenata o javnom govoru kao pedagoškoj i poduzetničkoj vještini (CROSBI ID 720709)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Miloloža, Ivan ; Ham, Emanuela ; Rožac, Karla Stavovi studenata o javnom govoru kao pedagoškoj i poduzetničkoj vještini // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO 2 In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević Knjižica sažetaka / Velički, Damir ; Dumančić, Mario (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 80-81

Podaci o odgovornosti

Miloloža, Ivan ; Ham, Emanuela ; Rožac, Karla

hrvatski

Stavovi studenata o javnom govoru kao pedagoškoj i poduzetničkoj vještini

Javni govor jest pedagoška i poduzetnička vještina koja se može razvijati i usavršavati iskustvom, ali ujedno ima svoje opće zakonitosti (strukturiranost, formalno izražavanje, drukčiji način izlaganja). Javni govor jedna je od ključnih vještina u području poduzetništva jer je bitno znati kvalitetno prezentirati ideje, projekte, inovacije. Osim toga, potrebno je znati pregovarati, uspostaviti javni dijalog kao i održati svečani govor. Javni govor nužan je i za razvoj znanstvene karijere i napredovanje, budući da se u suvremenom dobu očekuju visoko razvijene vještine izlaganja znanstvenih rezultata i spoznaja na međunarodnim i/ili domaćim znanstvenim konferencijama, okruglim stolovima i drugim manifestacijama. Stoga se umijeće javnog nastupa često navodi kao kriterij u ocjenjivanju u kolegijima u visokom obrazovanju, posebice seminarskoj nastavi. Nažalost, javni govor kod većine osoba izaziva određeni strah koji se manifestira i u fizičkom obliku (ubrzani rad srca, mučnina, drhtanje ruku i sl.) koji je potrebno naučiti kontrolirati. Nekontroliranje treme, odnosno straha pred javni nastup bitno može utjecati na kvalitetu izlaganja. Prema tome, potrebno je usvojiti tehnike koje pomažu u svladavanju treme te ovladati vještinom javnog govora. Rad razmatra javni govor kao pedagošku (komunikacijsku) i poduzetničku vještinu dajući pregled znanstvenih pogleda uz kritičko promišljanje navedene problematike. Uz navedeno, putem online ankete ispitani su stavovi studenata Fakulteta za dentalnu medicinu i zdravstvo u Osijeku vezani za javni govor. Rezultati ankete upućuju na prepoznavanje javnog govora kao ključne kompetencije u individualnom i profesionalnom razvoju studenata te visoki stupanj prisutnosti treme i straha od javnog govora kod studenata.

kompetencije ; komunikacija ; javni nastup ; pedagogija ; poduzetništvo

nije evidentirano

engleski

Students' Attitudes About Public Speaking as a Pedagogical and Entrepreneurial Competence

nije evidentirano

competences ; communication ; entrepreneurship ; pedagogy ; public appearance

nije evidentirano

Podaci o prilogu

80-81.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO 2 In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević Knjižica sažetaka

Velički, Damir ; Dumančić, Mario

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-8115-98-1

Podaci o skupu

2. međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija "Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2, In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević"

predavanje

20.05.2022-21.05.2022

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Ekonomija, Pedagogija