Stavovi studenata o javnom govoru kao pedagoškoj i poduzetničkoj vještini (CROSBI ID 720709)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Miloloža, Ivan ; Ham, Emanuela ; Rožac, Karla
hrvatski
Stavovi studenata o javnom govoru kao pedagoškoj i poduzetničkoj vještini
Javni govor jest pedagoška i poduzetnička vještina koja se može razvijati i usavršavati iskustvom, ali ujedno ima svoje opće zakonitosti (strukturiranost, formalno izražavanje, drukčiji način izlaganja). Javni govor jedna je od ključnih vještina u području poduzetništva jer je bitno znati kvalitetno prezentirati ideje, projekte, inovacije. Osim toga, potrebno je znati pregovarati, uspostaviti javni dijalog kao i održati svečani govor. Javni govor nužan je i za razvoj znanstvene karijere i napredovanje, budući da se u suvremenom dobu očekuju visoko razvijene vještine izlaganja znanstvenih rezultata i spoznaja na međunarodnim i/ili domaćim znanstvenim konferencijama, okruglim stolovima i drugim manifestacijama. Stoga se umijeće javnog nastupa često navodi kao kriterij u ocjenjivanju u kolegijima u visokom obrazovanju, posebice seminarskoj nastavi. Nažalost, javni govor kod većine osoba izaziva određeni strah koji se manifestira i u fizičkom obliku (ubrzani rad srca, mučnina, drhtanje ruku i sl.) koji je potrebno naučiti kontrolirati. Nekontroliranje treme, odnosno straha pred javni nastup bitno može utjecati na kvalitetu izlaganja. Prema tome, potrebno je usvojiti tehnike koje pomažu u svladavanju treme te ovladati vještinom javnog govora. Rad razmatra javni govor kao pedagošku (komunikacijsku) i poduzetničku vještinu dajući pregled znanstvenih pogleda uz kritičko promišljanje navedene problematike. Uz navedeno, putem online ankete ispitani su stavovi studenata Fakulteta za dentalnu medicinu i zdravstvo u Osijeku vezani za javni govor. Rezultati ankete upućuju na prepoznavanje javnog govora kao ključne kompetencije u individualnom i profesionalnom razvoju studenata te visoki stupanj prisutnosti treme i straha od javnog govora kod studenata.
kompetencije ; komunikacija ; javni nastup ; pedagogija ; poduzetništvo
nije evidentirano
engleski
Students' Attitudes About Public Speaking as a Pedagogical and Entrepreneurial Competence
nije evidentirano
competences ; communication ; entrepreneurship ; pedagogy ; public appearance
nije evidentirano
Podaci o prilogu
80-81.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Suvremene teme u odgoju i obrazovanju - STOO 2 In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević Knjižica sažetaka
Velički, Damir ; Dumančić, Mario
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-8115-98-1
Podaci o skupu
2. međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija "Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2, In memoriam prof. emer. dr. sc. Milan Matijević"
predavanje
20.05.2022-21.05.2022
Zagreb, Hrvatska