Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Preferencije potrošača prilikom kupnje suhomesnatih proizvoda (CROSBI ID 311964)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Januš, Tea ; Lončarić, Ružica ; Kristić, Jelena ; Sudarić, Tihana ; Bencarić, Lucija ; Jelić Milković, Sanja Preferencije potrošača prilikom kupnje suhomesnatih proizvoda // Agroeconomia Croatica, 12 (2022), 1; 12-20

Podaci o odgovornosti

Januš, Tea ; Lončarić, Ružica ; Kristić, Jelena ; Sudarić, Tihana ; Bencarić, Lucija ; Jelić Milković, Sanja

hrvatski

Preferencije potrošača prilikom kupnje suhomesnatih proizvoda

U današnje vrijeme nije bitno proizvesti samo što veće količine proizvoda nego i poznavati specifične prehrambene i kupovne potrebe potrošača kako bi se proizvodi mogli pravilno pozicionirati na tržištu. U cilju utvrđivanja čimbenika koje potrošači uzimaju u obzir prilikom kupovine suhomesnatih proizvoda te identificiranja mogućih razlika u njihovim preferencijama s obzirom na različite sociodemografske varijable, provedeno je online anketno istraživanje na uzorku od 889 ispitanika s područja Osječko-baranjske županije. Rezultati istraživanja pokazali su da su ispitanicima prilikom kupnje suhomesnatih proizvoda najvažniji okus (x̄ = 4, 67), miris (x̄ = 4, 50), boja (x̄ = 4, 12), i način proizvodnje suhomesnatih proizvoda (x̄ = 4, 10). Na temelju rezultata Mann-Whitney i Kruskal-Wallis testa utvrđene su različitosti u stavovima ispitanika o važnosti pojedinih činitelja prilikom kupnje suhomesnatih proizvoda prema spolu, obrazovanju i ekonomskom statusu obitelji. Primjenom klaster analize ispitanicu su podijeljeni u tri klastera. Ispitanicima u sva tri klastera okus i miris suhomesnatih proizvoda pokazali su se važnima. Međutim, ispitanici u prvome klasteru više obraćaju pažnju na cijenu suhomesnatih proizvoda za razliku od ispitanika u drugome klasteru koji više vrednuju boju i način proizvodnje suhomesnatih proizvoda dok je ispitanicima u trećemu klasteru najvažnije porijeklo i da su suhomesnati proizvodi proizvedeni s domaćom crvenom paprikom i češnjakom.

Osječko-baranjska županija ; potrošači ; intrinzične i ekstrinzične karakteristike suhomesnatih proizvoda

nije evidentirano

engleski

Consumer purchasing preferences for cured meat products

nije evidentirano

Osijek-Baranja County ; consumers ; intrinsic and extrinsic characteristics of cured meat products

nije evidentirano

Podaci o izdanju

12 (1)

2022.

12-20

objavljeno

1333-2422

1849-1146

Povezanost rada

Biotehnologija, Ekonomija, Poljoprivreda (agronomija)

Poveznice